Facebook 32  Google Plus 32

  • Montajul Parbrizelor
  • Reparații Parbrize

ETAPA I

Montaj1

Se poziționează și se blochează mașina în poziția de lucru. Se protejează cu huse scaunele și aripile mașinii.

Se verifică vizual compatibilitatea parbrizului nou cu cel existent pe mașină.

Montaj4

Parbrizul nou se așează pe masa de montaj și se curăță la interior și exterior; se verifică vizual parbrizul să nu prezinte zgârieturi, exfolieri sau alte defecte de fabricație.

Montaj2

Se demontează ștergătoarele și grila de sub parbriz, se îndepărtează cu grijă ornamentele exterioare și interioare, oglinda retrovizoare, iar zona de sub ornamente se curăță cu o lavetă/pensulă.

Montaj3

Din interiorul mașinii, se introduce sârma pentru tăiat poliuretanul, prin stratul de poliuretan care lipește parbrizul de caroserie.

Fără să se atingă geamul, caroseria sau elementele din interiorul mașinii, poliuretanul se taie, trăgând alternativ de capetele sârmei.

Montaj10

Operațiunea se desfașoară pe intreg perimetrul parbrizului, până la desprinderea totala.

Se îndepărtează parbrizul vechi cu ajutorul ventuzelor.

 

ETAPA II

Montaj5

Se curăță adezivul rămas pe o adâncime de 1-2 mm, pentru a asigura o bază netedă și curată pentru aplicarea noului adeziv, deoarece grosimea stratului de poliuretan trebuie să fie uniformă pe toată lungimea flanșei de așezare.

Montaj11

Pentru a asigura o fixare optimă, parbrizul trebuie testat înainte de a activa suprafața de lipire: parbrizul nou se ridică cu ajutorul ventuzelor și se poziționează pe caroserie. Parbrizul se reașează pe masa de lucru, cu partea interioară în sus.

Montaj6

Se retușează orice deteriorare a vopselei datorată îndepărtării vechiului geam, utilizând o vopsea cu uscare rapidă de aceeași culoare cu cea a caroseriei; Pentru deteriorări minore ale vopselei se va utiliza o soluție tip Primer.

Pregătirea parbrizului, se face curățând suprafața de lipire cu acoperire ceramică cu un pămătuf umezit cu Activator.

ETAPA III

Montaj7

Se decupează șprițul astfel încât incizia laterală să fie egală cu înălțimea flanșei + 2 mm.

Se decupează capătul pachetului de adeziv și se introduce în pistolul aplicator cu partea decupată în sus. Șprițul se montează în capătul pistolului.

Se aplică un cordon triunghiular de adeziv pentru parbrize pe flanșa caroseriei, folosind șprițul decupat.

Montaj8

Folosind ventuzele, parbrizul se așează pe caroserie, având grijă să fie centrat.

Se presează ușor și uniform parbrizul pe toată suprafața pentru a asigura o așezare corectă și se montează ornamentele exterioare; se asigură parbrizul în poziția corectă cu ajutorul benzilor adezive.

Montaj9;

Mașina se lasă nemișcată timp de 30 minute (la 5°C / 50% umiditate relativă) pentru întărirea adezivului, cu geamurile laterale coborâte.

Se îndepărtează surplusul de adeziv cu ajutorul cuțitului special și se montează ornamentele interioare, oglinda, ștergătoarele și grila.

Reparatii3

Parbrizele autovehiculelor sunt deseori lovite în mers (și nu numai) de pietre sau obiecte lansate cu mare viteză. La contactul cu sticla, aceste obiecte creează avarii de diferite mărimi, sub formă de ciobituri sau crăpături. Aceste avarii, nereparate în timp util, duc întotdeauna la compromiterea totală a parbrizului și la înlocuirea acestuia. Cea mai mare parte din aceste avarii (circa 70-80%) sunt "ciobituri" mici, de la 3-5 mm până la 25-30 mm. Acestea pot fi reparate în condiții de siguranță și cu costuri minime, fără a demonta parbrizul de pe mașină, restaurând integritatea și vizibilitatea sticlei și oprind extinderea avariei și compromiterea parbrizului.

Această reparație se face prin injectarea în zona avariată a unei rășini speciale, efectiv o "sticlă lichidă". Această rășină, injectată la presiune mare cu un dispozitiv special, umple cavitatea creată de lovitura cu corpul străin și oprește definitiv extinderea avariei.

Este destul de greu de ințeles cum poate fi reparată o ciobitură sau o crăpătură în parbriz fără a înțelege cum este construit acesta. În industria automobilistică se folosesc două tipuri de geamuri: geamul laminat, folosit la parbrize și cel securizat, folosit la geamurile laterale și lunete. Geamul laminat este compus din două straturi de sticlă, intercalate cu un strat de poli-vinil-butiral, presate într-un "sandwich" de mare rezistență.

Reparatii2

Când un obiect lovește parbrizul cu viteză, stratul exterior se sparge, dar datorită vinilului intercalat care absoarbe cea mai mare parte a impactului, avaria care altfel ar distruge intregul parbriz este limitată și localizată sub forma unei ciobituri mici. Ceea ce se observă în mod normal este o formă rotundă sau stea mica formată în stratul exterior de sticlă, cu diametrul între 5 si 25 mm. Spărtura este de fapt o cavitate plină cu aer, creată de unda de șoc a impactului în stratul exterior de sticlă.

Scopul principal al reparării parbrizelor este refacerea integritații stratului de sticlă și oprirea definitivă a extinderii avariei. De asemenea, reparația îmbunătățește dramatic și aspectul optic al parbrizului. Singura urmă rămasă este de regulă porțiunea lipsă din stratul exterior, distrusă de impactul inițial. Aceasta se reface cu o rășină de finisaj și se șlefuiește. După terminarea reparației, ciobitura inițiala dispare aproape în totalitate. Dacă ciobitura sau crăpătura este veche și a fost contaminată cu apă murdară de la ștergător sau de spălatul mașinii, se va observa o tentă mai închisă la culoare, dar nici pe departe acea "cicatrice" argintie dată de aspectul sticlei sparte.