Am vorbit data trecută despre primele inovații ale parbrizului. Mașina a devenit și ea parte a statutului social. În perioada următoare, mașinile au devenit din ce în ce mai accesibile, dar și mai avansate din punct de vedere tehnologic

Am ajuns în anul 1927, un alt punct de reper în inovația fabricării parbrizului. Materialul folosit, adică geamul simplu, din sticlă a fost substituit cu un geam laminat. Geamul din sticlă se putea sparge în multe bucăți ascuțite, perciuloase și uneori letale. Așa că s-a aplicat un material, un film între două geamuri subțiri, astfel fiind creat un nou tip de parbriz, cu geam securizat. Rolul bandei a fost să țină geamul în loc în caz de accident, astfel s-au evitat rănile de la geamul spart. Din acest moment, călătorii se putea simți în siguranță. Stratul dintre geamuri s-a îmbunătățit și s-a perfecționat în continuare, la fel și calitatea geamului. Din 1966, toate mașinile fabricate în S.U.A. aveau parbriz securizat.

Parbrizul curbat a apărut în 1934. Nu a fost decât după al Doilea Război Mondial când aproapre toate mașinile aveau acest tip de parbriz, securizate desigur.  La începutul anilor 1960 au fost introduse și geamurile laterale curbate.

De ce este atât de important de menționat acest proces de fabricare curbat? Pentru că a avut un impact în designul interior, dar și exterior al mașinilor. La interior a fost posibilă un spațiu interior mai mare, la exterior stiliștii au putut experimenta cu linii noi, cu un design nou, modern. O flexibilitate mai mare pentru design și oportunitate de implementa noi funcții de siguranță, un alt punct culminant al parbrizului. 

Toate aceste schimbări și inovații pot părea banale acum dar, au avut o influență în industria automobilă. 

Continuăm săptămâna viitoare. Salutare!

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *