Acesta este blogul Neoglass. În afară de noutăți și știri din cadrul companiei, dorim să vă scriem și despre altele. Vom avea trei postări pe blogul nostru, în care vă vom prezenta istoria și evoluția parbrizului de-a lungul timpului. Acesta este prima parte >

Primele parbrize au apărut în 1904. Acestea erau considerate un lux, erau vândute ca și echipamente opționale pentru motoriștii care doreau mai mult decât niște ochelari pentru condus.

Nu a durat mult însă până geamul a devenit, încet-încet un element necesar în construcția auto. Domeniul automotiv, evolua foarte repede; s-a început fabricarea mașinilor închise (cu plafon), cu capotă, autobuzelor și camioanelor. La sfârșitul lui 1919, 9 mașini din 10 parbrizul era doar frontal. Pe partea frontală doar niște perdele protejau, astfel plimbarea cu mașina era condiționată și de vreme. Asta s-a schimbat la sfârșitul anilor 1920, 9 automobile din 10 avea parbrize și geamuri laterale, protejând contra vântului, ploii, prafului și desigur, vietăților zburătoare 🙂 .

Am intrat deci în era în care condusul era într-adevăr o plăcere, nu depindeai de vreme deloc! De acum, s-a pus accentul de la „a vedea” la „cum te văd alții”. Automobilul (pe lângă faptul că te ducea dintr-un punct în altul) era o parte integrală a poziției sociale. Pentru a suporta acest trend, industria de fabricare a parbrizelor a făcut schimbări, unele inovatoare. În 1924, procesul de fabricare s-a simplificat iar materialele folosite erau deja mai ieftine, mai fiabile și mai sigure. Îmbunătățiri după îmbunătățiri, care s-a observat și la vizibilitate, fără distorsiuni și alte impedimente.

Aceasta a fost de fapt prima mare inovație a parbrizului: accesibilitatea fabricării și folosirii parbrizului și o vizibilitate mărită, o bună optică.

Continuarea, peste puțin timp! Salutare!

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *