Este mașina ta pregătită pentru iarnă?

Mașinile nu funcționează corespunzător pe timpul iernii, mai ales pe vreme geroasă. Credem că este destul de important ca mașina ta să fie în regulă din mai multe puncte de vedere pentru a nu rămâne blocat pe undeva. În situații mai extreme, siguranța ta și a pasagerilor poate depinde de cât de pregătit ești pentru perioada iernii. Iată o listă esențială care poate asigura funcționarea corespunzătoare al autoturismului în condițiile extreme de frig care vin odată cu iarna.

–          Ștergătoarele de parbriz și geamul auto fără avarii

Vizibilitatea este un lucru important când vorbim de siguranța șoferilor și a pasagerilor. Condițiile de iarnă pot limita vizibilitatea de aceea ștergătoarele de parbriz funcționale, intacte sunt importante în această perioadă. Ai grijă ca acestea să nu zgârie parbrizul pentru a nu produce avarii pe acest și să fie curâțat de gheață. Ștergătoarele pot curăța zăpada și umezeala depusă în timpul mersului, dar și în timpul staționării.

 

–          Alimentează mașina cu ”fluide”

Lichidul de parbriz, special pentru temperaturi mici pentru parbriz curat, la fel important pentru vizibilitate. De asemenea, pentru a nu rămâne undeva pe drum, folosește antigel.

 

–          Bateria

O problemă cu care se confruntă mulți în această perioadă a iernii este pornirea mașinii. Se recomandă schimbarea acumulatorului la fiecare 3 ani. Cablurile trebuie să fie atașate corect iar acumulatorul să nu aibe coroziuni. Și desigur, nu uita farurile aprinse 🙂

 

–          Presiunea roților

Pentru un control cât mai bun este important să avem presiunea corectă, adaptată condițiilor de iarnă. Mulți nu știu, dar o diferență de 10 grade Celsius poate duce la reducerea aerului din roată cu până la 10 la sută.  Așadar, verificați cât mai des presiunea roților.

 

Toate aceste recomandări pot părea normale și poate că nu am spus nimic nou, dar este foarte important să și ținem cont de ele, nu doar să știm de acestea. Iar pentru orice ajutor care implică parbrizul sau geamul mașinii pe care îl conduceți, suntem disponibili pentru voi. Trebuie doar să ne contactați sau să ne vizitați la unul dintre service-urile Neoglass Automotive!

Câțiva pași simpli pentru a avea un parbriz nou, fără avarii

Schimbarea unui parbriz avariat cu unul nou sau reparația acestuia este un proces mai puțin complicat decât mulți ar crede. În fond, este vorba de mentenanța mașinii, cum ar fi schimbarea uleiului și al filtrului. Un parbriz sau geam auto este, putem spune, o piesă auto foarte importantă pentru siguranța pasagerilor, care este expusă condițiilor meteo, condițiilor de pe drum și altor obiecte din exterior. Deși sunt fabricate dintr-o sticlă foarte rezistentă, acestea se pot avaria în timp sau dintr-un motiv anume se pot sparge. De aceea, din când în când, este nevoie schimbarea sau repararea acestor elemente.

Când se ajunge în această situație, este foarte important să alegeți un centru de parbrize profesionist, cu experiență, care folosește materiale de calitate. Raportul preț-calitate trebuie să fie una corectă, astfel și manopera va fi realizată unor standarde bine definite.

După ce ați ales un service de parbrize competent, trebuie să urmați următorii pași:

  1. Sunați pentru o programare. Neoglass este present în patru orașe importante din România – Brașov, București, Sibiu, Suceava – și în curând va avea și un service de parbrize mobil, adică schimbul sau reparația parbrizului se va realiza pe loc, la locul ales împreună cu clientul. Este foarte important să stabiliți prin telefon sau email modelul mașinii, tipul de parbriz sau geam auto (geam lateral, lunetă) și extra funcționalitățile parbrizului, dacă există (parasolar, încălzire).
  2. Precizați dacă este vorba despre un schimb de parbriz sau dacă este nevoie doar de o reparație a geamului auto. Consulanți noștri vă vor ajuta prin a determina serviciul de care aveți nevoie. În cazul unor avarii mici, parbrizul se poate repara Dacă avaria este mai mare decât o zgârieteură minoră atunci probabil veți avea nevoie de un schimb de parbriz.
  3. După ce se va face programarea, trebuie să vă prezentați la centrul/service-ul de parbrize Neoglass. În cazul unor reparații, timpul de execuție este de 40-50 de minute. La schimbul unui parbriz acesta durează între 2 și 3 ore, adică manopera și timpul de uscare al adezivului (aproximativ 2 ore). În acest caz puteți lăsa mașina la noi și să vă întoarceți mai târziu.
  4. Dacă aveți asigurare de tip CASCO, atunci acesta acoperă schimburile de parbriz. Noi ne ocupăm de decontarea direct cu societățile de asigurări. Dumneavoasră trebuie doar să mergeți cu procesul verbal de la poliție sau cu constatarea amiabilă la societatea la care sunteți asigurat dvs. În cazul unui eveniment de circulație în care este vinovată o terță persoană, având la bază asigurarea de răspundere civilă R.C.A. a terței personae, trebuie să procedați la fel ca la CASCO, adică să mergeți cu procesul verbal de la poliție sau cu constatarea amiabilă la societatea la care este asigurat terțul.

În oricare situație vă aflați, veți primi de la societatea de asigurare, după înregistrarea evenimentului, două documente:

–          Nota de constatare cu numărul dosarului de daună ;

–          Documentul de introducere în reparație a autovehicolului.

Atât este treaba dumneavoastră, de restul ne ocupăm noi.

Aceștia sunt pașii pentru a avea un parbriz nou, fără avarii. Despre procesul montării sau a reparării unui parbriz puteți afla mai multe informații aici.

(Încă) 7 drumuri bine cunoscute, văzute #prinParbriz

1.  Col de Turini – Franța

Col de Turini este un drum din Alpii francezi devenind foarte popular după ce s-au organizat etape de raliuri pentru mașini clasice. Col de Turini este și o etapă deja devenită legendară din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), mai exact din raliul Monte Carlo.

Col de Turini

 

2.  Pasul Furka – Elveția

Un nou drum din Alpi, de această data din Alpii elvețieni. Drumul a fost imortalizat într-o scenă din filmul James Bond – Goldfinger, într-o cursă de urmărire dintre un Aston Martin DB5 și un Ford Mustang.

Furka Pass

 

3.  Drumul Tianmen – China

11 kilometri de drum cu foarte multe curbe care duce până la vărful muntelui Tianmen. Un drum spectaculos dar poate la fel de periculos având foarte multe curbe în ac de păr. A fost construit în 8 ani, fiind început în 1998 și terminat în 2006.

Tianmen China

 

4.  The Great Ocean Road – Australia

Un drum bine cunoscut din sudul Australiei care seamănă cu Highway One din California, fiind construit în paralel cu malul oceanului. Drumul are în total 244 de kilometri, iar cei care traversează acest drum pot vedea păduri tropicale, formațiuni din pietre de calcar unice precum și balene în largul oceanului Indian.

The Great Ocean Road Australia

 

5.  Ruta 40 – Argentina

Un alt drum din emisfera sudică a lumii care este și una dintre cele mai lungi prezentate de noi. Drumul străbate Argentina din nord până în sud, fiind construit de-a lungul munților Anzi. Este una dintre cele mai lungi drumuri din lume având în total peste 5000 de kilometri. Iar faptul că drumul traversează Patagonia face ca Ruta 40 din Argentina să fie una dintre cele mai atractive drumuri de parcurs cel puțin o dată în viață.

Ruta Argentina

 

6.  Drumul scenic Parcul Național Zion – SUA

Parcul Național Zion este un parc național din statul Utah fiind traversat de un drum scenic extraordinar, care a atras foarte mulți turiști în aceasă minune a naturii. În mod curios, și drumul este ”asortat” cu mediul încojurător, asfaltul având o culoare maro. Este un drum scurt, dar care trebuie vizitat dacă aveți ocazia.

Drum Parcul National Zion  Parcul National Zion

 

7. Trollstigen – Norvegia

Trollstigen este un drum îngust cu serpentine care vor aduce cu siguranță zâmbetul pe buzele fiecărui șofer pasionat. În plus cascadele de pe marginea drumului aduc și un pic de dramatism și mister drumului Trollstigen. Drumul a fost construit timp de 8 ani și inaugurat în 1936 de regele Haakon al VII-lea. Drumul este deschis doar între lunile mai și septembrie sau octombrie.

Trollstigen Norvegia

Cum aleg cel mai potrivit service de parbrize specializat?

Atunci când trebuie să vă schimbați parbrizul, geamul lateral sau luneta trebuie să apelați la specialiști cu experiență în domeniu, la un service care are standarde de calitate înalte și bine definite, pentru a primi cel mai bun produs și cele mai bune servicii în domeniul geamurilor auto.

Sunt 3 chestiuni importante în acest domeniu al sticlăriei auto.

Primul este parbrizul sau geamul auto în sine. Parbrizele importate de no, sunt omologate și testate internațional conform regulamentulelor EEC R 43, FMVSS – 205 USA (DOT 246). Partenerii noștrii externi sunt acreditați de către toți producătorii din industria constructoare de mașini și industria automotivă. Producătorii de parbriz și geamuri auto au un număr de identificare de origine industrial. Aceste informații care atestă proveniența și calitatea produselor sunt evidențiate și serigrafiate pe fiecare parbriz, sub denumirea și sigla originala a mărcii.

Factorul uman este un al punct important în domeniu. Neoglass a acordat întotdeauna o atenție deosebită profesionalismului și expertizei. Experiența și competența profesională a angajatului este considerat un punct esențial pentru a putea oferi un serviciu de calitate, în acest caz un schimb sau reparație de parbriz/geam auto.  Procedurile trebuiesc respectate, de asemenea și standardele companiei Neoglass.

Al treilea factor care completează motorul dezvoltării unei afaceri de acest gen sunt materialele (consumabile) și sculele folosite la lucrări de schimb sau reparație. Adezivele folosite, materialele pentru curățarea suprafețelor, primerul, lamele și cuțitele, foliile adezive și cele din silicon – toate acestea pot face diferența între o lucrare care va dura în timp și între o lucrare realizată ieftin, dar prost care în timp va costa de fapt mai mult (nefolosind scule și materiale de calitate sau chiar trecând peste folosirea unor anumite material.)

Deoarece valorile noastre sunt competența profesională, responsabilitatea, angajamentul și parteneriatul pe termen lung, alegem întotdeauna calitatea înaintea cantității, pentru a avea succes în relația cu clientul, bazat pe încredere.

12 lucruri pe care probabil nu le știai despre automobile

 

1. Calul putere (prescurtat CP) este o unitate de măsură pentru puterea unui motor auto, presupusă a fi egală cu puterea mecanică pe care un cal este capabil s-o furnizeze, adică 33.000 ft·lbf/min. Dar de fapt un cal adevărat (animal de tracțiune) este capabil de mai puțin, adică aproximativ 0.7 cai putere.
2. Contrar legendei, mașina lui Henry Ford, Model T, a venit într-o varietate de culori, varianta neagră nefiind una dintre ele. Acestea erau fabricate doar după 1913 exclusiv în culoare neagră, pentru a simplifica producția.

Model T in rosu
3. În 1934 Hitler a ordonat fabricarea unei mașini a poporului, Ferdinand Porsche fiind contractat pentru designul și producerea autoturismului pe care azi îl numim ”Broscuța” sau Volkswagen Beetle. Acesta însă a avut alt nume la început – Kraft durch Freude Wagen, în traducere Putere prin Bucurie.

Kraft durch Freude Wagen
4. Fatalitatea datorită accidentelor a scăzut cu aproximativ 80 la sută în ultimii 30 de ani în Statele Unite ale Americii. Unul dintre factorii importanți este folosirea centurii de siguranță: 84 la sută dintre șoferi folosesc centura de siguranță, în comparație cu 14% (acum 3 decenii).

Centura de siguranta
5. Statul Nevada a fost prima regiune din lume care a acordat permis pentru mașinile autonome, mașini fără șofer, care se conduc singure.

Masina fara sofer
6. Care este cea mai frumoasă mașină din lume? Chiar nu putem spune deoarece este subiectiv – nu va exista niciodată un consens în această privință. Tot ce știm este că Cisitalia 202 GT a fost prima mașină expusă într-un muzeu de arte, împreună cu operele de artă ale lui Picasso, la Muzeul de Artă Contemporană din New York.

Cisitalia 202 GT
7. O mașină este construită într-un timp mediu de 25 de ore, din care 10 ore sunt alocate doar pentru vopsirea acesteia!
8. O mașină este compusă, în medie, din 30.000 de piese și componente.
9. 92 la sută dintre noile mașini vândute în Brazilia consumă etanol ca și carburant. Etanolul, sau alcoolul etilic, este produs din trestie de zahăr, Brazilia fiind principalul producător al acestei plante.
10. Pentru a amplifica raza de acțiune a telecomenzii pentru închiderea centralizată. Folosiți-vă capul, la propriu. Craniul uman are efect de amplificare pentru semnalele infraroșii.
11. Sunt mai multe mașini decât locuitori în Los Angeles. Global, sunt în circulație peste un miliard de automobile.

Masini global
12. Recordul pentru cei mai mulți kilometri parcurși de o mașină este de 4.586.630 de kilometric. Asta înseamnă că mașina a putut face ocolul lumii de 114 ori. Impresionant!

Nu lăsa parbrizul mașinii tale nereparat pe timp de iarnă

 

Reparația crăpăturilor este importantă indiferent de sezon. Pietricele zburătoare, balast și diferitele obiecte zburătoare care vă afectează parbrizul sunt deja știri proaste pe timp de vară. Dacă adăugăm temperaturile joase, gheața și vizibilitatea scăzută putem spune că aceste avarii ale geamurilor auto sunt și mai periculoase în perioada iernii.

CÂND ESTE NECESARĂ REPARAȚIA ACESTOR CIOBITURI?

Crăpăturile și ciobiturile care au de la 3-5 mm până la 20-25 mm, pot fi reparate în condiții de siguranță și cu costuri minime. Costuri minime, adică nu este necesar să fie schimbat parbrizul, acesta poate fi reparat cu ajutorul rășinii speciale. Cu atât mai important este ca iarna să fie reparate aceste parbrize în timp util. În această perioadă rece spărturile se dezvoltă mult mai repede din cauza temperaturilor joase, al înghețului și al umezelii.

DE CE ESTE NECESARĂ REPARAȚIA PARBRIZELOR?

Noi am mai discutat despre această chestiune, nu doar o dată, de aceea vom face un rezumat cu motivele pentru care vă sugerăm să reparați avariile geamului auto cât mai repede. În plus, vom lua în considerare și faptul că este iarnă, deci motivele sunt mult mai urgente!

• Conducând un parbriz cu o ciobitură pe timp de iarnă este și mai periculos din cauza vânturilor puternice și pietricelelor (care știm cu toții, sunt mai multe pe carosabil) – mai multe ciobituri sau crăpături duc la compromiterea totală a parbrizului.

• Umezeala mare face ca apa să intre în aceste crăpături, astfel când temperaturile scad sub zero grade celsius, acesta îngheață și va extinde avaria. Presiunea pe geamul auto crește până când nu va putea fi reparabil.

• Pe de altă parte, când se va face dezumidificarea sau dezghețarea parbrizului, presiunea pe geam va fi și mai mare pe un parbriz avariat. Într-o altă postare v-am spus că din cauza schimbărilor de temperatură bruște pot apărea crăpături pe geam. Pe un parbriz deja defect acesta poate avea un efect și mai costisitor.

A venit iarna și cu toții știm că în acest anotimp parbrizul mașinii este mult mai expus la ciobituri și crăpături. Vă recomandăm de aceea să urmați sfatul nostru și să reparați aceste avarii pentru a nu compromite în totalitate parbrizul. Apelați la un centru de parbrize care se ocupă cu așa ceva, care au experiență în domeniu. Știm că există kit-uri pentru repararea parbrizului însă noi nu vă recomandăm să folosiți acesta doar dacă sunteți calificați să faceți o astfel de operațiune. Cel mai des se întămplă că se pune prea multă rășină, ceea ce face mai mult rău decât bine. Noi vă așteptăm la noi pentru orice probleme legate de parbriz. Neoglass – Welcome to the world of glass.

Un nou tip de parbriz, mai rezistent

 

Parbrizele mașinilor sunt un element de siguranță care protejează pasagerii de diferite obiecte din exterior și care asigură o structură rezistentă pentru caroseria autovehiculelor. Fiind folosit în industria automotivă de peste 100 de ani, parbrizele au evoluat mult în tot acest timp. Parbrizele sunt mult mai rezistente, pot avea diferite funcționalități, cum ar fi extraopțiunea de încălzire a parbrizului, senzor de ploaie sau HUD (Heads Up Display), adică diferite informații esențiale pentru șofer, proeictate direct pe parbriz.

Cei de la Corning au venit cu un nou model de parbriz auto, mai rezistent și în același timp mai ușor. Parbrizul a fost construit cu o sticlă numită Gorilla Glass, aceeași tehnologie care este folosită la ecranul telefoanelor smart. După cum spuneam, o sticlă subțire, foarte rezistentă și ușoară ajunsă la a patra generație, folosită mai ales de cei de la Apple dar și de alți producători de smartphone-uri și dispositive mobile.

Ei bine mulțumită unei colaborări între Corning și Ford a fost realizat și primul parbriz folosind tehnologia Gorilla Glass. Acest lucru a fost dezvăluit în decembrie, anul trecut, și va fi folosit în primă fază la noul supermodel al producătorului nord-american: Ford GT.

Noul Ford GT

La fabricarea noului GT s-a ținut cont de o mașină mai ușoară, astfel caroseria va fi realizată din fibră de carbon și va fi folosită acest parbriz inovativ, ușor, rezistent. Un parbriz hibrid, care va avea 3 staturi printer care și un strat de sticlă Gorilla Glass.

Rezultatele sunt extraordinare. Noul parbriz a scăzut greutatea mașinii cu aproximativ 6 kilograme, fiind de 5 ori mai rezistent decât parbrizele deja clasice. În plus cei de la Corning și Ford spun că avantajul este vizibil și cu ochiul, fiind o sticlă mai clară din punct de vedere optic.

Un parbriz hibrid mai ușor cu 30 la sută, și între 25 și 50 la sută mai subțire, ultrarezistent, este o inovație care ne place foarte mult. Ca și multe alte tehnologii, în momentul de față costurile sunt mari pentru a produce un astfel de geam auto, dar cei de la Ford doresc ca în viitor să implementeze acest tip de parbriz și în modelele lor mai ieftine. Noi de abia așteptăm. Până atunci vă invităm să vizionați imaginile de mai jos ca să vedeți ce înseamnă această tehnologie inovatoare în domeniul parbrizelor și geamurilor auto.

Ce să întrebați înainte să vă schimbați/reparați parbrizul?

…sau luneta, sau geamul lateral. Sunt câteva lucruri esențiale pe care le găsiți pe blogul nostru atunci când aveți nevoie de un schimb sau reparație al geamului auto. Neoglass pune întotdeauna pe primul loc siguranța pasagerilor, așa cum ar trebui să o facă orice centru de parbriz profesionist.

 

 

Prețul este un aspect important atunci când alegem un serviciu dar nu este singurul lucru care trebuie luat în considerare, mai ales că prețul trebuie să reflecte calitatea materialelor folosite, montajul profesionist, geamul auto care trebuie să corespundă unor standarde bine definite – adică un serviciu complet, bine executat care asigură siguranța dumneavoastră și nu pune viața pasagerilor auto în pericol.

Dacă găsiți un service de gamuri auto care vă promite prețuri mici și nimic altceva atunci ar trebui să vă dea de gândit acest lucru. Poate nu știați, dar schimbul, reparația parbrizelor, geamurilor auto este o afacere care are nevoie de profit pentru a funcționa în continuare (ca orice altă afacere) iar dacă vi se oferă un preț foarte mic, cu mult sub prețul pieței, atunci probabil se câștigă altundeva, și anume la calitatea parbrizului/geamului auto, la manopera prost executată, la calitatea materialelor de slabă calitate ș.a.m.d.

Evident, nu recomandăm nici să plătiți foarte mult, adică să plătiți o sumă nejustificată. Tocmai, această sumă trebuie justificată și trebuie să fie un preț corect pentru toată lumea! De aceea, când vă gândiți care service de parbrize să alegeți, folosiți aceste întrebări pentru a decide:

1. ”Am nevoie de un schimb de parbriz sau ajunge doar să îmi repar parbrizul?”

Geamul auto trebuie schimbat dacă vizibilitatea este scăzută sau dacă are mai multe ciobituri respectiv crăpături. Dacă este vorba doar de o singură crăpătură de maxim 25-30 de milimetri, parbrizul trebuie doar reparat.

2. ”Cu ce geam auto veți înlocui parbrizul/geamul lateral/luneta avariată?”

Parbrizele sunt un element de siguranță al mașinii, de aceea acestea trebuie să fie omologate conform regulamentului EEC R 43, FMVSS – 205 USA (DOT 246) și testate/acreditate. Partenerii noștrii externi, sunt acreditați cu număr de identificare de origine industrială, de către toți producătorii din industria constructoare de mașini din lume.

3. ”Ce materiale se folosesc la schimbul parbrizelor?”

Pentru schimbul de parbrize se folosesc materiale cum ar fi adezivul, soluție de tip Primer și Activator, soluții de curățare. Noi, la Neoglass, folosim materiale de cea mai bună calitate cum ar fi Sika.

4. ”Personalul este calificat pentru asemenea lucrări? – schimb sau reparație parbriz?”

La schimbul sau repararea parbrizului sunt câteva standarde și câțiva pași esențiali de care trebuie ținut cont. Experiența și cunoașterea este un element important în acest domeniu.

5. ”Asigurarea CASCO îmi acoperă cheltuielile unui schimb de geam auto?”

Ideal este să găsiți un service care are convenții de colaborare și este agreată ca service partener de către societățile de asigurare din România.

Neoglass colaborează cu toate societățile de asigurare din România: Allianz Țiriac Asigurări, Asirom, Omniasig, Generali Asigurări, Groupama Asigurări, Garanta Asigurări, Uniqa Asigurări, Carpatica Asigurări, Astra Asigurări, Euroins. Ba mai mult, ne ocupăm de procedurile birocratice și decontarea geamului auto.

 

Cel mai important lucru deci este să țineți seamă de raportul preț-calitate. Și cum se întâmplă de obicei, ceea ce este cel mai ieftin devine cel mai scump pe termen mediu și lung. Alegeți înțelept! 🙂

Cum poate parbrizul să ajute la scăderea consumului de carburant?

 

Toți conducătorii ar trebui să știe că rolul primar al unui parbriz este siguranța – acesta este un element de support foarte important pentru toată structura autovehiculului și are un rol în siguranța tuturor pasagerilor din mașină în caz de coliziune. În plus, parbrizul mașinilor ne apără de praf și razele UV ale soarelui.  De menționat însă faptul că toate acestea sunt datorită parbrizului realizat din geam laminat! Imediat ne vom întoarce la aceste două elemente: razele soarelui și geam laminat!

Scăderea consumului de carburant înseamnă o eficientizare a modului în care mașina folosește această resursă la care sunt diferite metode: aerodinamica, greutatea mașinii, starea cauciucurilor sau factori tehnici care țin de funcționarea motorului. De fapt acestea ar fi cele mai cunoscute chestiuni legate de scăderea consumului. Foarte puțini știu însă că și parbrizul poate influența acest consum tot mai discutat în zilele noastre.

Dar cum poate parbrizul unui autovehicul să ajute la scăderea consumului de carburant?

Parbrizele de calitate sunt făcute din geam laminat, adică un geam cu mai multe straturi, rezistent, și în același timp mai ușor. Geamul laminat blochează razele solare UV. Testele au arătat că din cauza aceasta poate fi o diferență de 6-7 grade Celsius între temperature de afară și temperature din mașină. Deoarece aerul condiționat are un efect asupra consumului de carburant, cu ajutorul geamului laminat acest consum vă scădea deaorece sarcina aerului condiționat va fi mai mic.

Pe de altă parte, greutatea tot mai redusă a acestor parbrize contribuie la scăderea consumului de carburant. Și pe lângă toate acestea, parbrizul realizat din geam laminat ajută la scăderea semnificativă a zgomotului exterior pentru ca pasagerii să vorbească liniștit între ei.

Pentru a afla despre parbrizele pe care le avem în stoc, pentru schimb sau reparație de parbriz, ne puteți contacta iar noi vă vom ajuta cu cea mai mare plăcere – www.neoglass.ro/contact

Ciobituri, fisuri, crăpături!

 

Ne întâlnim în fiecare zi cu mici avarii ale parbrizului – ciobituri, fisuri, crăpături. Dde cele mai multe ori acestea sunt datorate unui impact puternic cu un obiect sau se întâmplă din cauza unui șoc puternic.

Ceea ce poate nu știați este că ciobiturile pot fi de 14 feluri (un număr evident relativ). Și într-adevăr, am văzut mai multe forme de ciobituri care s-au întâmplat din cauza impactului cu pietrișul de pe drum. Nu vă vom vorbi despre toate tipurile de ciobituri care pot apărea pe geamul auto, doar despre cele mai des întâlnite (cel puțin de noi).

  1. Ciobitură ”stea”

Poate cea mai periculoasă ciobitură care poate apărea pe parbriz, deoarece acesta se poate extinde cel mai ușor și astfel parbrizul va fi avariat sută la sută și veți avea nevoie de un parbriz nou. De aceea, dacă vedeți care a apărut pe geamul mașinii o ciobitură în formă de stea, apelați la profesioniști cât mai repede. Ciobiturile și fisurile mici se pot repara!

Fisura tip steluta

 

2. ”Bullseye” sau ”Mărul”

Ambele termene provin din jocul darts (știți, jocul acela cu săgetuțe și o țintă) și semnifică centrul țintei, care are o formă rotundă. La fel și acest tip de ciobitură, are forma rotundă, parbrizul fiind ținta în acest caz. Acestui tip de ciobituri i se mai spune și ”ochi de bou”  J

Nu ignorați nici acest tip de ciobitură deoarece praful și apa care se acumulează în această formă rotundă și adâncă, vor extinde avaria în timp.

Fisura tip Bulls-Eye

 

3. Ciobitura ”semilună”

Cred că este deja destul de evident că numele tipurilor de fisuri pe care le-am enumerate provin de la forma pe care diverse obiecte le fac atunci când lovesc parbrizul mașinii.

De obicei ”semiluna” apare atunci când o pietricică sau un obiect mic lovește parbrizul. Este mai ușor de curățat de reparat decât ciobitura de tip ”Bullseye”, însă nu trebuie ignorant din acest motiv. Orice ciobitură, fisură, crăpătură se va extinde în timp iar avaria va fi atât de mare încât nu ve putea fi reparat, parbrizul va trebui schimbat.

Fisura tip semiluna

 

4. Ciobitură tip ”combinație”

O combinație a ciobiturilor de tip ”Bullseye” și ”stea”, fiind una dintre cele mai greu de reparat ciobituri de parbriz. Chiar și cu inovațiile din ziua de azi, ciobitura tip ”combinație” nu poate fi întotdeauna eliminată.

Pentru reparații vă sugerăm să apelați la profesioniști. Ciobiturile și crăpăturile mici se pot repara prin injectarea unei rășini speciale cu un dispozitiv special.

Fisura tip combinat

 

Noi vă vom ajuta și asista cu orice avarie a parbrizului, orice problem cu geamul auto. Avem o echipă de profesioniști, experiență de peste 10 ani în domeniu și colaborăm cu mai multe companii pentru a vă oferi cele main noi inovații în domeniul auto glass. Vă stăm la dispoziție – https://www.neoglass.ro/Parbrize-Brasov-Bucuresti-Sibiu-Suceava.html