Probabil ati observat ca fiecare geam auto, fie ca este parbriz, geam lateral sau luneta, are niste simboluri si coduri serigrafiate care de obicei sunt marcate in partea de jos, in colt. Dar stiti ce inseamna acestea? Va vom explica ce inseamna fiecare simbol si marcaj in parte. Acestea sunt informatii utile pentru fiecare sofer si se pot descifra anumite “secrete” cu ajutorul acestora.

1. Marca masinii pentru care a fost fabricat geamul auto

2. Numele producatorului de geam auto

3. Tipul geamului auto – laminat, securizat, intarit. Acesta fie este scris, fie este marcat printr-un numar roman
I. Geam ramforsat
II. Parbriz cu multistrat
III. Parbriz tratat termic
IV. Geam de plastic
V. Alt geam (exclus parbriz) cu transparenta mai mica de 70%
VI. Geam dublu cu transparenta mai mica de 70%

4. Optional poate fi marcat si nivelul de transparenta minima a geamului auto

5. Codul oficial de omologare

Codul DOT este codul de omologare dat de Departamentul de Transporturi al Statelor Unite ale Americii
Codul care incepe cu E este codul de omologare european, care este urmat de un numar, prin care se poate identifica in care tara a fost certificata geamul auto. Mai jos puteti gasi lista complete cu codurile unice de omologare date de UNECE (Comisia Economica a Organizatiei Natiunilor Unite pentru Europa).

E1 Germania E2 Franta
E3 Italia E4 Olanda
E5 Suedia E6 Belgia
E7 Ungaria E8 Republica Ceha
E9 Spania E10 Serbia [si Montenegro]
E11 Marea Britanie E12 Austria
E13 Luxemburg E14 Elvetia
E16 Norvegia E17 Finlanda
E18 Danemarca E19 Romania
E20 Polonia E21 Portugalia
E22 Rusia E23 Grecia
E24 Irlanda E25 Croatia
E26 Slovenia E27 Slovacia
E28 Belarus E29 Estonia
E31 Bosnia Herzegovina E32 Letonia
E34 Bulgaria E36 Lituania
E37 Turcia E39 Azerbaijan
E40 Macedonia E42 Comunitatea Europeana
E43 Japonia E45 Australia
E46 Ucraina E47 Africa de Sud
E48 Noua Zeelanda E49 Cipru
E50 Malta E51 Korea de Sud
E52 Malaezia E53 Thailanda

6. Numarul de conformitate cu standardul european de siguranta

7. Numarul de conformitate cu standardele de siguranta americane AS, M, DOT

8. Conformitatea cu standardul de siguranta din China – CCC

9, Numarul intern de identificare in fabrica in care a fost produs autoturismul

10. Simboluri cu puncte urmate de un numar. Acestea simbolizeaza luna (in functie de numarul punctelor putem calcula care a fost luna respective) si anul fabricatiei.

 

Tot ce trebuie sa stii despre diferitele tipuri de geam auto

La ce sunt de folos diferitele tipuri de geam auto si de ce sunt importante?

Automobilul a evoluat foarte mult de cand acesta a fost inventat. O parte importanta al acestei evolutii este reprezentat de modificarile si imbunatatirile aduse pe partea de siguranta. La fel de mult au evoluat si geamurile auto, astazi un element important de siguranta. Daca la inceputul istoriei automobilelor, undeva pe la sfarsitul anilor 1800, geamul auto a lipsit cu desavarsire, primul parbriz a fost inventat in 1904.

Primele parbrize si geamuri auto, care erau montate doar ca element de protectie si nu de siguranta, fiind fabricate din sticla care se spargea destul de usor la impact. Urmatoarea evolutie majora a fost fabricarea geamului auto din sticla temperata. Astazi, geamurile auto au evoluat si reprezinta atat un element de protectie cat si de siguranta, fiind fabricate din sticla laminata multi-stratificata.

Dar sa trecem mai departe la subiectul principal. Iata care sunt tipurile de geam auto cele mai des folosite la fabricarea autoturismelor si care sunt motivele pentru care acestea sa fie in conditii bune, fara avarii.

1. Parbrizul

Parbrizul, adica geamul auto frontal, este o parte foarte importanta a masinii. Acesta este fabricata din sticla laminata si asigura protectia pasagerilor. In cazul unui accident parbrizul sustine 45% din integritatea structurală a vehiculului iar intr-o răsturnare aproximativ 60%. De aceea este cel mai important sa aveti un parbriz fara avarii, pentru a diminua riscurile in cazul unui eveniment nefericit.

In plus, un parbriz avariat poate afecta modul in care se deschid airbag-urile in urma unei coliziuni. In mod normal, airbagul loveste parbrizul inainte ca acesta sa ofere o amortizare utila. In cazul in care parbrizul este deteriorat, forta airbag-ului poate sparge sau impinge afara parbrizul, iar pasagerii pot fi aruncati prin parbriz.

2. Luneta

La fel ca unele geamuri lateral, luneta este fabricata din sticla temperata, care este mai rezistenta decat majoritatea altor sticle, dar mai putin rezistenta decat geamul laminat.  Ceea ce inseamna ca luneta nu ofera integritate structurala autovehiculelor. Totusi, in urma unui impact, sticla este realizata in asa fel incat acesta sa se sparga in bucatele foarte mici, pentru a nu provoca rani grave pasagerilor.

Luneta ofera vizibilitate in primul rand. Cele mai multe lunate sunt incalzite si au si stergatoare montate.

Lunetele sunt fabricate in multiple forme si dimensiuni, in functie de design-ul, tipul si modelul auto.

3. Geamul lateral

Geamul lateral poate fi fabricat din sticla temperate sau sticla laminate, pentru a oferi mai multa siguranta. Evident, geamurile laterale realizate din sticla multi-stratificata laminate sunt mai greu de spart in cazul unei urgente, cum ar fi scufundarea unui automobil.

Rolul principal al geamurilor laterale este de a oferi protectie de elementele din exterior si de a oferi vizibilitate. In cazul in care geamul auto lateral este avariat, mai ales cele din fata, pot afecta serios vizibilitatea soferului si evident, siguranta pasagerilor.

Desi este o piesa a masinii de care aproape uitam si nu ii dam neparat o atentie deosebita, stergatorul de parbriz poate avea un impact major pentru conducatorul autovehiculului, mai ales in situatii de averse, ploaie sau ninsoare. Putem considera ca este o componenta importanta de siguranta, deoarece stergatoarele de parbriz cresc nivelul de vizibilitate atunci cand sunt folosite. De aceea, este important ca stergatoarele de parbriz sa nu fie uzate si sa fie schimbate atunci cand situatia cere.

Ca si oricare alta piesa auto, stergatoarele de parbriz se uzeaza in timp, motivul principal fiind expunerea la temperaturi reci si calde pentru o perioada prelungita. De asemenea, folosirea indelungata deterioreaza lama de cauciuc. Primele semne de uzura se manifesta prin sunete de scartait, curatarea partiala a parbrizului și lăsarea anumitor urme după folosirea stergătorului.

Sa nu uitam ca lama de cauciuc, cadrul metalic indoit si zgarieturile pe care le pot cauza pe parbriz pot duce la deteriorarea completa a geamului auto. De aceea este mai bine sa verificati si sa cautati aceste semne de uzura a stergatorului de parbriz din cand in cand.

Si nu in ultimul rand, fiecare producator specifica o perioada optima de folosinta. Daca stergatoarele dumneavoastra sunt mai vechi de un an, puteti considera sa le schimbati. Expertii sustin ca stergatoarele de parbrize trebuiesc schimbate o data la fiecare 6-12 luni.

In orice caz, daca stergatorul de parbriz este curatat dar lasa urme de murdarie, pete, nu curata toata suprafata parbrizului, scartaie de fiecare data cand este folosit, functioneaza greu probabil trebuie sa schimbati stergatorul de parbriz.

La Neoglass avem un stand special cu stergatoare de parbriz. Avem pe stoc majoritatea dimensiunilor folosite. In plus, avem o promotie valabila pana in data de 15 aprilie 2021. Oferim cadou un set de stergatoare de parbriz marca Bosch, potrivita pentru masina dumneavoastra, pentru fiecare serviciu de montaj geam auto cu o valoare mai mare sau egala cu 1500 de lei.

*𝗢𝗙𝗘𝗥𝗧𝗔 𝗡𝗘𝗢𝗚𝗟𝗔𝗦𝗦 𝗕𝗥𝗔𝗦𝗢𝗩*
Pentru fiecare serviciu de montaj (geam auto+manoperă) cu o valoare mai mare sau egala cu 1500 de lei vă oferim din partea noastră ștergătoare de parbriz marca Bosch, potrivită pentru mașina dumneavoastră.
Ofertă valabilă în limita stocului disponibil.

Anul 2021 va fi despre dezvoltare si extindere in domeniul sticlariei pentru compania noastra.

Neoglass este un centru de schimb parbrize si geamuri auto cu o activitate de peste 20 de ani in Brasov, avand puncte de lucru in Suceava si Bucuresti. Am pus si vom pune intotdeauna pe primul loc calitatea serviciilor oferite, folosindu-ne de experienta acumulata in anii de activitate in acest domeniu.

Incepand cu ianuarie 2021 pornim o noua linie de business la Neoglass Brasov, si anume prelucrarea sticlei plane. Despre acest subiect in detaliu vom reveni intr-un articol viitor.

Acest lucru ne-a determinat sa ne marim capacitatea de montaj prin extinderea atelierului de parbrize intr-un spatiu nou, modern, in vecinatatea actualului sediu Neoglass Brasov. Vom oferi aceleasi servicii de calitate de montaj si reparatii geamuri auto intr-un spatiu de aproximativ 400 de metri patrati si cu o capacitate de montaj de 20 de masini/zi.

Va asteptam la aceeasi adresa bine cunoscuta, la receptia Neoglass Brasov de pe strada Zizinului nr.142B.

 

Mașinile nu funcționează corespunzător pe timpul iernii, mai ales pe vreme geroasă. Credem că este destul de important ca mașina ta să fie în regulă din mai multe puncte de vedere pentru a nu rămâne blocat pe undeva. În situații mai extreme, siguranța ta și a pasagerilor poate depinde de cât de pregătit ești pentru perioada iernii. Iată o listă esențială care poate asigura funcționarea corespunzătoare al autoturismului în condițiile extreme de frig care vin odată cu iarna.

–          Ștergătoarele de parbriz și geamul auto fără avarii

Vizibilitatea este un lucru important când vorbim de siguranța șoferilor și a pasagerilor. Condițiile de iarnă pot limita vizibilitatea de aceea ștergătoarele de parbriz funcționale, intacte sunt importante în această perioadă. Ai grijă ca acestea să nu zgârie parbrizul pentru a nu produce avarii pe acest și să fie curâțat de gheață. Ștergătoarele pot curăța zăpada și umezeala depusă în timpul mersului, dar și în timpul staționării.

 

–          Alimentează mașina cu ”fluide”

Lichidul de parbriz, special pentru temperaturi mici pentru parbriz curat, la fel important pentru vizibilitate. De asemenea, pentru a nu rămâne undeva pe drum, folosește antigel.

 

–          Bateria

O problemă cu care se confruntă mulți în această perioadă a iernii este pornirea mașinii. Se recomandă schimbarea acumulatorului la fiecare 3 ani. Cablurile trebuie să fie atașate corect iar acumulatorul să nu aibe coroziuni. Și desigur, nu uita farurile aprinse 🙂

 

–          Presiunea roților

Pentru un control cât mai bun este important să avem presiunea corectă, adaptată condițiilor de iarnă. Mulți nu știu, dar o diferență de 10 grade Celsius poate duce la reducerea aerului din roată cu până la 10 la sută.  Așadar, verificați cât mai des presiunea roților.

 

Toate aceste recomandări pot părea normale și poate că nu am spus nimic nou, dar este foarte important să și ținem cont de ele, nu doar să știm de acestea. Iar pentru orice ajutor care implică parbrizul sau geamul mașinii pe care îl conduceți, suntem disponibili pentru voi. Trebuie doar să ne contactați sau să ne vizitați la unul dintre service-urile Neoglass Automotive!

Schimbarea unui parbriz avariat cu unul nou sau reparația acestuia este un proces mai puțin complicat decât mulți ar crede. În fond, este vorba de mentenanța mașinii, cum ar fi schimbarea uleiului și al filtrului. Un parbriz sau geam auto este, putem spune, o piesă auto foarte importantă pentru siguranța pasagerilor, care este expusă condițiilor meteo, condițiilor de pe drum și altor obiecte din exterior. Deși sunt fabricate dintr-o sticlă foarte rezistentă, acestea se pot avaria în timp sau dintr-un motiv anume se pot sparge. De aceea, din când în când, este nevoie schimbarea sau repararea acestor elemente.

Când se ajunge în această situație, este foarte important să alegeți un centru de parbrize profesionist, cu experiență, care folosește materiale de calitate. Raportul preț-calitate trebuie să fie una corectă, astfel și manopera va fi realizată unor standarde bine definite.

După ce ați ales un service de parbrize competent, trebuie să urmați următorii pași:

  1. Sunați pentru o programare. Neoglass este present în patru orașe importante din România – Brașov, București, Sibiu, Suceava – și în curând va avea și un service de parbrize mobil, adică schimbul sau reparația parbrizului se va realiza pe loc, la locul ales împreună cu clientul. Este foarte important să stabiliți prin telefon sau email modelul mașinii, tipul de parbriz sau geam auto (geam lateral, lunetă) și extra funcționalitățile parbrizului, dacă există (parasolar, încălzire).
  2. Precizați dacă este vorba despre un schimb de parbriz sau dacă este nevoie doar de o reparație a geamului auto. Consulanți noștri vă vor ajuta prin a determina serviciul de care aveți nevoie. În cazul unor avarii mici, parbrizul se poate repara Dacă avaria este mai mare decât o zgârieteură minoră atunci probabil veți avea nevoie de un schimb de parbriz.
  3. După ce se va face programarea, trebuie să vă prezentați la centrul/service-ul de parbrize Neoglass. În cazul unor reparații, timpul de execuție este de 40-50 de minute. La schimbul unui parbriz acesta durează între 2 și 3 ore, adică manopera și timpul de uscare al adezivului (aproximativ 2 ore). În acest caz puteți lăsa mașina la noi și să vă întoarceți mai târziu.
  4. Dacă aveți asigurare de tip CASCO, atunci acesta acoperă schimburile de parbriz. Noi ne ocupăm de decontarea direct cu societățile de asigurări. Dumneavoasră trebuie doar să mergeți cu procesul verbal de la poliție sau cu constatarea amiabilă la societatea la care sunteți asigurat dvs. În cazul unui eveniment de circulație în care este vinovată o terță persoană, având la bază asigurarea de răspundere civilă R.C.A. a terței personae, trebuie să procedați la fel ca la CASCO, adică să mergeți cu procesul verbal de la poliție sau cu constatarea amiabilă la societatea la care este asigurat terțul.

În oricare situație vă aflați, veți primi de la societatea de asigurare, după înregistrarea evenimentului, două documente:

–          Nota de constatare cu numărul dosarului de daună ;

–          Documentul de introducere în reparație a autovehicolului.

Atât este treaba dumneavoastră, de restul ne ocupăm noi.

Aceștia sunt pașii pentru a avea un parbriz nou, fără avarii. Despre procesul montării sau a reparării unui parbriz puteți afla mai multe informații aici.

1.  Col de Turini – Franța

Col de Turini este un drum din Alpii francezi devenind foarte popular după ce s-au organizat etape de raliuri pentru mașini clasice. Col de Turini este și o etapă deja devenită legendară din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), mai exact din raliul Monte Carlo.

Col de Turini

 

2.  Pasul Furka – Elveția

Un nou drum din Alpi, de această data din Alpii elvețieni. Drumul a fost imortalizat într-o scenă din filmul James Bond – Goldfinger, într-o cursă de urmărire dintre un Aston Martin DB5 și un Ford Mustang.

Furka Pass

 

3.  Drumul Tianmen – China

11 kilometri de drum cu foarte multe curbe care duce până la vărful muntelui Tianmen. Un drum spectaculos dar poate la fel de periculos având foarte multe curbe în ac de păr. A fost construit în 8 ani, fiind început în 1998 și terminat în 2006.

Tianmen China

 

4.  The Great Ocean Road – Australia

Un drum bine cunoscut din sudul Australiei care seamănă cu Highway One din California, fiind construit în paralel cu malul oceanului. Drumul are în total 244 de kilometri, iar cei care traversează acest drum pot vedea păduri tropicale, formațiuni din pietre de calcar unice precum și balene în largul oceanului Indian.

The Great Ocean Road Australia

 

5.  Ruta 40 – Argentina

Un alt drum din emisfera sudică a lumii care este și una dintre cele mai lungi prezentate de noi. Drumul străbate Argentina din nord până în sud, fiind construit de-a lungul munților Anzi. Este una dintre cele mai lungi drumuri din lume având în total peste 5000 de kilometri. Iar faptul că drumul traversează Patagonia face ca Ruta 40 din Argentina să fie una dintre cele mai atractive drumuri de parcurs cel puțin o dată în viață.

Ruta Argentina

 

6.  Drumul scenic Parcul Național Zion – SUA

Parcul Național Zion este un parc național din statul Utah fiind traversat de un drum scenic extraordinar, care a atras foarte mulți turiști în aceasă minune a naturii. În mod curios, și drumul este ”asortat” cu mediul încojurător, asfaltul având o culoare maro. Este un drum scurt, dar care trebuie vizitat dacă aveți ocazia.

Drum Parcul National Zion  Parcul National Zion

 

7. Trollstigen – Norvegia

Trollstigen este un drum îngust cu serpentine care vor aduce cu siguranță zâmbetul pe buzele fiecărui șofer pasionat. În plus cascadele de pe marginea drumului aduc și un pic de dramatism și mister drumului Trollstigen. Drumul a fost construit timp de 8 ani și inaugurat în 1936 de regele Haakon al VII-lea. Drumul este deschis doar între lunile mai și septembrie sau octombrie.

Trollstigen Norvegia

Atunci când trebuie să vă schimbați parbrizul, geamul lateral sau luneta trebuie să apelați la specialiști cu experiență în domeniu, la un service care are standarde de calitate înalte și bine definite, pentru a primi cel mai bun produs și cele mai bune servicii în domeniul geamurilor auto.

Sunt 3 chestiuni importante în acest domeniu al sticlăriei auto.

Primul este parbrizul sau geamul auto în sine. Parbrizele importate de no, sunt omologate și testate internațional conform regulamentulelor EEC R 43, FMVSS – 205 USA (DOT 246). Partenerii noștrii externi sunt acreditați de către toți producătorii din industria constructoare de mașini și industria automotivă. Producătorii de parbriz și geamuri auto au un număr de identificare de origine industrial. Aceste informații care atestă proveniența și calitatea produselor sunt evidențiate și serigrafiate pe fiecare parbriz, sub denumirea și sigla originala a mărcii.

Factorul uman este un al punct important în domeniu. Neoglass a acordat întotdeauna o atenție deosebită profesionalismului și expertizei. Experiența și competența profesională a angajatului este considerat un punct esențial pentru a putea oferi un serviciu de calitate, în acest caz un schimb sau reparație de parbriz/geam auto.  Procedurile trebuiesc respectate, de asemenea și standardele companiei Neoglass.

Al treilea factor care completează motorul dezvoltării unei afaceri de acest gen sunt materialele (consumabile) și sculele folosite la lucrări de schimb sau reparație. Adezivele folosite, materialele pentru curățarea suprafețelor, primerul, lamele și cuțitele, foliile adezive și cele din silicon – toate acestea pot face diferența între o lucrare care va dura în timp și între o lucrare realizată ieftin, dar prost care în timp va costa de fapt mai mult (nefolosind scule și materiale de calitate sau chiar trecând peste folosirea unor anumite material.)

Deoarece valorile noastre sunt competența profesională, responsabilitatea, angajamentul și parteneriatul pe termen lung, alegem întotdeauna calitatea înaintea cantității, pentru a avea succes în relația cu clientul, bazat pe încredere.

 

1. Calul putere (prescurtat CP) este o unitate de măsură pentru puterea unui motor auto, presupusă a fi egală cu puterea mecanică pe care un cal este capabil s-o furnizeze, adică 33.000 ft·lbf/min. Dar de fapt un cal adevărat (animal de tracțiune) este capabil de mai puțin, adică aproximativ 0.7 cai putere.
2. Contrar legendei, mașina lui Henry Ford, Model T, a venit într-o varietate de culori, varianta neagră nefiind una dintre ele. Acestea erau fabricate doar după 1913 exclusiv în culoare neagră, pentru a simplifica producția.

Model T in rosu
3. În 1934 Hitler a ordonat fabricarea unei mașini a poporului, Ferdinand Porsche fiind contractat pentru designul și producerea autoturismului pe care azi îl numim ”Broscuța” sau Volkswagen Beetle. Acesta însă a avut alt nume la început – Kraft durch Freude Wagen, în traducere Putere prin Bucurie.

Kraft durch Freude Wagen
4. Fatalitatea datorită accidentelor a scăzut cu aproximativ 80 la sută în ultimii 30 de ani în Statele Unite ale Americii. Unul dintre factorii importanți este folosirea centurii de siguranță: 84 la sută dintre șoferi folosesc centura de siguranță, în comparație cu 14% (acum 3 decenii).

Centura de siguranta
5. Statul Nevada a fost prima regiune din lume care a acordat permis pentru mașinile autonome, mașini fără șofer, care se conduc singure.

Masina fara sofer
6. Care este cea mai frumoasă mașină din lume? Chiar nu putem spune deoarece este subiectiv – nu va exista niciodată un consens în această privință. Tot ce știm este că Cisitalia 202 GT a fost prima mașină expusă într-un muzeu de arte, împreună cu operele de artă ale lui Picasso, la Muzeul de Artă Contemporană din New York.

Cisitalia 202 GT
7. O mașină este construită într-un timp mediu de 25 de ore, din care 10 ore sunt alocate doar pentru vopsirea acesteia!
8. O mașină este compusă, în medie, din 30.000 de piese și componente.
9. 92 la sută dintre noile mașini vândute în Brazilia consumă etanol ca și carburant. Etanolul, sau alcoolul etilic, este produs din trestie de zahăr, Brazilia fiind principalul producător al acestei plante.
10. Pentru a amplifica raza de acțiune a telecomenzii pentru închiderea centralizată. Folosiți-vă capul, la propriu. Craniul uman are efect de amplificare pentru semnalele infraroșii.
11. Sunt mai multe mașini decât locuitori în Los Angeles. Global, sunt în circulație peste un miliard de automobile.

Masini global
12. Recordul pentru cei mai mulți kilometri parcurși de o mașină este de 4.586.630 de kilometric. Asta înseamnă că mașina a putut face ocolul lumii de 114 ori. Impresionant!