Salutare! Cui nu-i plac mașinile și călătoriile s-ar putea să nu fie interesat de acest articol, dar după experiența noastră, astfel de oameni nu prea există. De obicei ajungem la obiectivele turistice cu ajutorul unui mijloc de transport, dar sunt și cazuri în care atracția este chiar drumul în sine.

V-am pregătit câteva imagini cu călătoria din punctul de vedere al șoferului și al pasagerilor, prin parbriz, așa cum ne place nouă 🙂

1. Bizoni americani, drum marcat cu vopsea galbenă.. Să nu uităm de Yogi Bear. Ați ghicit?  Parcul național din Statele Unite ale Americii,Yellowstone este străbătut de un drum în forma numărului opt, cu foarte multe priveliști și locuri de oprit pentru a vedea bogățiile pe care le oferă acest loc.

b2ap3_thumbnail_Yellowstone.jpg

2. Drumul până la coasta de riviera franceză, poate una dintre cele mai cunoscute drumuri, un adevărat star cinema deoarece a fost părtaș la multe filme, concursuri auto. Cote D`Azur, un drum excelent, de neratat.

b2ap3_thumbnail_Cote-DAzur.jpg

3. Și noi ne mândrim cu un drum superb, devenind și mai popular după ce Top Gear ne-a vizitat și a ajuns la concluzia că este cel mai bun drum pentru condus din lume. Da, Transfăgărășan nu putea lipsi din lista noastră.

b2ap3_thumbnail_Transfagarasan.jpg

4. Pacific Coast Highway sau Highway One este un drum scenic pe care vă recomandăm să o gustați dacă veți avea ocazia. Drumul se întinde pe coasta de vest a Statelor Unite, chiar lângă Oceanul Pacific și pornește de la San Diego, străbate Los Angeles și se duce până în San Francisco.

b2ap3_thumbnail_Pacific-Coast-Highway.jpg

b2ap3_thumbnail_Pacific-Coast-Highway-2.jpg

5. Din California în Hawaii, drumul Hana trece printr-o pădure tropicală, pe coasta oceanului și pe lângă multe cascade. Un paradis pentru șofer și pasageri.

b2ap3_thumbnail_Hana-Hawai.jpg

6. Pasul Stelvio din Italia este similar cu Transfăgărășan – un drum montan, cu multe curbe și priveliști care te lasă cu gura căscată.

b2ap3_thumbnail_Stelvio-Italia.jpg

7. Chapman`s Peak Drive din Africa de Sud are munte pe de o parte și ocean pe cealaltă parte. Are în total 114 curbe ceea ce este impresionant și de asemenea distractiv pentru șoferii adevărați.

b2ap3_thumbnail_Chapmans-Peak-Drive.jpg

Data viitoare vă vom prezenta alte drumuri prin parbriz, drumuri excelente, construite pentru a oferi un sentiment de libertate greu de descris.

 

De obicei când parbrizul sau geamul unei mașini are nevoie de reparație din cauza unor ciobituri sau fisuri, oamenii aleg de cele mai multe ori una dintre cele trei opțiuni: duc mașina la un centru de parbrize, aleg să o repare ei singuri (mai bine zis încearcă) sau aleg să ignore că ar trebui reparat sau schimbat geamul auto.

Ultimele două opțiuni de fapt nu sunt de urmat, dar se întâmplă mai des decât ne-am imagina. Vă prezentăm deci CE SĂ NU FACEȚI ATUNCI CÂND AVEȚI AVARIAT PARBRIZUL:

1. Nu folosiți kituri de reparații! DIY este la modă în prezent și poate câ unii nici nu știu ce înseamnă dar tot aleg această metodă. DIY înseamnă Do It Yourself în engleză, adică în traducere liberă ar fi: Fă-l chiar TU. Ei bine nu în acest caz! Cineva care nu este familiar cu materialele folosite și cu procesul reparării unui geam auto să nu se ocupe de repararea avariei. Aceea persoană va face mai mult rău decât bine. Poate că este distractiv și relaxant să îți faci un mobilier unicat din paleți, dar în acest caz reparația avariei este o misiune dedicată profesionaliștilor.

2. ”Urmărirea unui ghid video sigur mă va scuti de un drum până la un service de parbrize.” Poate că vă va scuti pentru câteva ore, poate zile, dar într-un final tot la un centru de geamuri auto veți ajunge.

De ce? Avem două răspunsuri pentru asta – mai întâi gândiți-vă cine a postat acel material video; este o persoană credibilă, competentă?. În al doilea rând, gândiți-vă din nou cine a postat materialul video; este o probabilitate mare ca acea persoană să fie un profesionist, cineva care chiar face asta pentru a-și plăti facturile.

3. Nu ignorați problema. Trebuie spus de multe ori ca să înțeleagă toată lumea. Ignorarea faptului că aveți o ciobitură sau fisură pe parbriz va aduce de la sine un drum până la un centru de parbrize, dar nu pentru reparația avariei, ci pentru un schimb de parbriz. Asta pentru că acea mare mică se va face din ce în ce mai mare până când va deteriora de tot parbrizul. Este vorba doar de timp.

 

Deci, dragi prieteni, cu toți facem greșeli, dar unele pot fi evitate. De aceea suntem noi aici, să vă ajutăm ori de câte ori aveți nevoie de ajutor din lumea geamurilor auto. Neoglass Automotive are know-howul necesar și experiența atât de importantă în această industrie. Alege singura metodă pentru schimb și reparații de parbrize – profesionalismul Neoglass.

V-am pregătit pentru voi o infografică simpatică despre Neoglass.

 

Despre Neoglass - infografica

 

Mergem înapoi în timp, mai exact în primavera anului 1954. Totul a început în statul american Washington, într-un orășel numit Bellingham.  Ciobituri și mici defecte au apărut pe parbrizele mașinilor cu o frecvență fără precedent. S-au raportat atunci foarte multe cazuri. Trebuie menționat că toate acestea se petreceau în mijlocul secolului 20, în Statele Unite ale Americii, în timpul Războiului Rece.

Cetățenii au fost oarecum panicați de acest fenomen (reflectând mentalitatea acelor timpuri) care părea straniu. Unii au dat vina pe radiații cosmice, alții pe acid emis de insecte zburătoare sau pe resturi rămase de la bombele atomice care erau testate în acea perioadă. Unele motive pot părea absurde în acest moment, dar acestea au fost luate în serios atunci.  Fenomenul s-a răspândit repede în restul statului Washington ajungând pe la mijocul lunii aprilie și în Seattle. Guvernatorul statului Washington, o echipă de cercetători și chiar președintele american Eisenhower au fost notificați de acest fenomen.

Dar ce s-a întâmplat de fapt?

A fost doar o isterie, vandalism sau consecințele bizare al testelor nucleare? Autoritățile au analizat în jur de 15.000 de cazuri investigațiile arătând că nu a fost nicidecum vorba de vandalism sau de elemente radioactive. Au început să fie raportate întămplări similare și în alte state americane, dar și în Canada. Într-un mod curios însă, niciuna dintre acestea nu au implicat deteriorarea geamurilor laterale la mașini sau la case.

Motivul apariției acestui fenomen a fost, se pare, mult mai simplu. A fost vorba de fapt de o isterie în masă. Oamenii au devenit mult mai atenți la aceste ciobituri care au apărut pe parbrizele mașinilor decât de obicei. Un număr din ce în ce mai mare de oameni au fost focusați pe acest lucru și astfel s-a răspândit ”fenomenul bizar”. Numărul ciobiturilor nu era cu mult mai mare decât de obicei plus că media a făcut un caz mai mare decât ar fi trebuit din acest fenomen.

V-a plăcut acest articol? Spune-ti-ne părerea voastră cu ce ați citit.

A venit vara, ce bine ne pare! Este o vreme plăcută afară și evident, va fi din ce în ce mai cald. Dacă aveți o crăpătură sau ciobitură pe parbriz, vara nu îți va face nici o favoare în privința protejării parbrizului. De fapt, dacă nu este reparat în cel mai scurt timp posibil, soarele și căldura vor face ca o crăpătură sau ciobitură mică să se dezvolte până când acesta va fi imposibil de reparat  și automat, parbrizul va trebui schimbat. Acesta înseamnă costuri mai mari. Este mult mai ieftin să vă reparați parbrizul decât să o schimbați. Iar cei care spun că se poate conduce și cu parbrizul avariat, au dreptate – nu este imposibil să conduci cu un parbriz avariat, dar este un pericol, deoarece un parbriz avariat nu este deloc sigur. Parbrizul este un element de siguranță foarte important în structura mașinilor. Dacă acesta este slăbit din cauza unor crăpături, nu va proteja pasagerii din mașină așa cum ar trebuie.

Revenind la subiect, se întâmplă să lăsăm mașina parcată mai multe zile, parbrizul fiind expus la soare și la căldura emanată de acesta. Dacă apare o crăpătură, este cel mai probabil că parbrizul a fost deja avariat, dar nu a fost vizibil. Căldura însă a extins avaria.

Un alt motiv pentru care poate apărea o crăpătură pe timp de vară este cauzat de sistemul de aer condiționat. La fel, dacă parbrizul este expus mai mult timp la căldură, după care se dă instant drumul la aer condiționat, parbrizul poate crăpa.

Reparatii service parbrize - Neoglass

CIOBITURILE APAR DE OBICEI LA CONTACTUL UNUI OBIECT STRĂIN CU PARBRIZUL, DE CELE MAI MULTE ORI O PIETRICICĂ DE PE MARGINEA DRUMULUI. CRĂPĂTURILE ÎNSĂ POT APĂREA ȘI DIN ALTE MOTIVE, CUM AR FI CĂLDURĂ MARE SAU SCHIMBĂRI BRUȘTE DE TEMPERATURĂ.

 

Pentru a păstra parbrizul mașinii în condiții bune pe timp de vară, urmați sfaturile noastre:

–       Verificați mai des parbrizul pentru avarii existente, mai ales după drumuri lungi și dacă ați constatat că parbrizul a fost lovit de un obiect străin (pietricică, obiecte tari de dimensiuni mici)

–       Dacă mașina a stat mult la căldură, evitați să dați drumul instant la aerul condiționat, deoarece schimbările bruște de temperatură pot avaria geamul auto și astfel pot apărea crăpături.

–       Dacă observați o crăpătură sau o ciobitură pe parbriz, nu ezitați să mergeți la un service profesionist de geamuri auto pentru a repara avaria. Este mult mai ieftin și mai ușor decât o schimbare ulterioară a parbrizului.

Neoglass Automotive se află pe piața importului și distribuției de parbrize de mai mult de 20 de ani. Schimbul de parbrize și repararea lor este meseria noastră, de aceea nu ezitați să ne contactați. Avem service de geamuri auto în Brașov, București, Sibiu și Suceava. Welcome to the world of glass!

 

Mașinile au nevoie de mai multe ecrane. Informațiile de pe bord și de pe consola principală se pare că nu sunt de ajuns, plus că pot afecta într-un mod negativ atenția conducătorului. Tendiința în lumea auto este de a aduce informații esențiale în câmpul vizual al șoferului, de aceea se pune tot mai mare accent pe acele HUD-uri (Heads up display) de care am tot vorbit pe acest blog. Informații esențiale de care șoferii au nevoie plus date proiectate direct pe parbriz, care ajută pentru un condus mai sigur – acesta este viitorul parbrizelor.

CE ESTE ”HUD”?

HUD este acronimul pentru Heads Up Display și este folosit în industria automotivă pentru a proiecta informații pentru conducător, cum ar fi viteza de deplasare, informații de localizare și GPS dar și alte informații care pot ajuta conducătorul pe timp de noapte sau să atenționeze asupra unor obstacole/pericole. Tehnologia HUD a fost folosit în industria aeronautică mai întâi, încă în anii 1970 pe avioane militare, apoi și pe cele comerciale.

HUD Mini

SCOPUL PRINICIPAL – ATENȚIA ȘOFERULUI PE DRUMUL DE MERS

Putem observa că recent, producătorii de automobile încorporează acest sistem HUD în funcționalitățile mașinilor pe care le produc. Tot acești producători au adăugat în ultimii ani foarte multe informații și senzori menite pentru siguranța pasagerilor. Până acum nu de mult însă, aceste displayuri proiectate pe parbriz erau doar niște extra funcționalități la modelele de lux, pe care nu oricine și le permite. Se pare însă că acest lucru se schimbă ușor ușor și tehnologia este folosită și la mașini mai puțin scumpe, pentru șoferi care folosesc mașina zi de zi. Mazda, Toyota și Mini – printre primii producători care incorporează tehnolgia Heads Up Display în modelele lor, fabricate în masă.

Hyundai oferă HUD la modelele sale de lux, dar plănuiește să introducă extra funcționalitatea în modelele Hyundai cu prețuri mai convenabile. Toyota Priues, Mazda 3 și Mini One sunt mașini de zi cu zi care vin cu un display proiectat pe parbriz, la cerința clienților. ASta este doar începutul, deoarece tot mai multe mărci și modele vor avea disponibile HUD-uri. Nu numai producătorii de automobile, ci și producători precum Texas Instruments, Bosch sau Garmin cochetează cu ideea de Heads Up Display, care poate fi montat în orice mașină. Concurența și inovația însă este binevenită.

Se spune, că în 2010 aproximativ 380.000 de mașini au fost vândute care aveau și HUD. Anul acesta se așteaptă să se vândă 2.3 milioane de dispozitive. Pentru 2021 se preconizează ca acest număr să crească la 11 milioane. Heads Up Display, sau HUD, te avem în vizor.

CONCLUZIA

Știam și până acum că parbrizul este un element de siguranță. Ei bine, cu dezvoltarea și implementarea tehnologiei Heads Up Display în cât mai multe modele de mașini fabricate în masă, elementul de siguranță crește. Mașinile sunt mai ”smart” și implicit și parbrizul, care devine cel mai folositor ecran pentru șoferi.

1. Parbrizele erau un obiect de lux în zilele incipiente ale industriei automotive

Parbrizele erau atunci un fel de extraopțiune pentru cei care nu doreau să conducă cu ochelari de protecție, mănuși și aveau bani în plus.

Sofer-manusi-ochelari

2. Originile parbrizului rezistent la spargerea în mii de bucăți

La început parbrizele erau fabricate din sticlă de geam și puteau pune în pericol viața pasagerilor în caz de accident. Secretul parbrizului rezistent la șoc a fost descoperit de un chimist francez, pe nume Edouard Benedictus care a scăpat un balon de sticlă care conținea colodiu – o soluție folosită pe atunci în developarea fotografiilor. Balonul de sticlă nu s-a spart, doar s-a crăpat păstrându-și forma inițială. Deși acest lucru a fost descoperit la începutul secolului 20, inovația a fost folosită mai târziu, la începutul anilor 1920 la fabricarea parbrizelor mai sigure, aplicând un film între două geamuri.

3. Ștergătoarele de parbriz au fost inventate la începutul anilor 1900

Mai exact în anul 1903 de o femeie pe nume Mary Anderson. Ea se afla în New York și era iarnă. Ideea unui ștergător de parbriz automatizat i-a venit de la faptul că în timp ce doamna Anderson circula cu tramvaiul, ea a observat că zăpada nu poate fi curățată de pe geamul vatmanului. Ea a fost cea care a aplicat pentru un brevet pentru un ștergător de parbriz automatizat. Solicitarea i-a fost acceptată și astfel a fost realizată prima versiune de ștergător de parbriz. Din 1903 mașinile aveau încă un element care sporea siguranța pasagerilor pe drum.

Mary Anderson a fost de asemenea viticultor, proprietar de fermă (ranch) și dezvoltator imobiliar.

mary-anderson-inventator-stergatoare-de-parbriz

4. În Statele Unite ale Americii sunt schimbate anual în medie 13-14 milioane de parbrize.

b2ap3_thumbnail_christmas-snow-wallpapers-pictures.jpg

5. Schimbările extreme de temperatură – inamic pentru integritatea parbrizului

V-am mai zis aici pe blog de aceea o spunem mai ales pentru noii cititori ai blogului: dacă aveți un parbriz înghețat nu turnați pe acesta apă fierbinte și invers, pe timp de vară la temperaturi extrem de mari, nu turnați apă rece peste parbriz – în ambele cazuri parbrizul va fi compromis.

Poate pentru mulți dintre noi parbrizul este luat de bun, ca și ceva garantat, primit de-a gata împreună cu mașina. Și în mare parte așa și este, parbrizele ”își fac treaba liniștit”. Se cele mai multe ori absoulut niciunul dintre pasageri nu se gândește că privesc prin parbriz, printr-un accesoriu, o piesă a mașinii, o parte importantă a caroseriei. Asta până când apare o crăpătură, o fisură, iar atunci totul se schimbă: pe o suprafață invizibilă apare ceva vizibil care vrem, nu vrem trebuie reparat. Asta ca să nu ajungem să schimbăm întregul parbriz, care costă mai mult și chiar durează mai mult timp decât o reparație.

Dar revenind la întrebarea formulată, ce cauzează fisurile și crăpăturile în parbriz, în afara impactului cu pietricele și alte obiecte străine. Răspunsul simplu este: surse de stres, crăpături care aparent se formează fără nici un motiv. Aparent…

CE SUNT ACESTE CRĂPĂTURI?

Când cineva vine la noi cu o crăpătură, facem o constatare: care este motivul fisurii. Dacă nu găsim un punct de impact motivul crăpăturii poate fi una dintre următoarele:

Schimbarea temperaturii – Cel mai des este diferența de temperatură extremă dintre interiorul mașinii și exterior, pe scurt, șocul termic. De exemplu spălarea mașinii cu apă foarte rece într-o zi caniculară sau dezghețarea parbrizului cu apă fierbinte.

Schimbarea presiunii – Schimbări de presiune inclusiv presiunea vântului. Un exemplu extrem: exploziile generează unde de șoc care pot schimba presiunea atmosferică pe o razie mai mare. Parbrizele mașinilor locate în apropiere pot fi distruse sau avariate, deci pot apărea fisure de genul.

Defecte structurale – Parbrizele au un rol vital în siguranța pasagerilor. Rolul lor este de a susține plafonul mașinii în cazul unei rostogoliri. Când se schimbă un parbriz, acest rol principal trebuie luat aminte. Distribuția inegale a forțelor inerente în parbriz duc la crăpături – acestea nu au un punct de impact si pornesc, în general, de la margini. De asemenea parbrizele de calitate inferioară.

Materialele folosite și o manoperă de calitate sunt esențiale. Dacă acestea sunt de o calitate inferioară, pot apărea asemenea defecte. O manoperă sub prețul pieței și materiale de proastă calitate sunt de ocolit, pe termen lung v-ar putea costa mult mai mult.

Fiți atenți la aceste crăpături. Acestea trebuiesc reparate într-un timp cât mai scurt pentru a preveni avaria totală a geamului și cel mai important, pentru a preveni schimbul de parbriz. Nu ezitați să luați legătura cu un service, cu profesioniști în domeniu. Noi suntem unii dintre acei profesioniști. Dați-ne un telefon, veniți la oricare sediile noastre din țară sau solicitați-ne la locația în care vă aflați.

 

NEOGLASS BRAȘOV – 0040 744 376 858

NEOGLASS BUCUREȘTI – 0040 756 125 467

NEOGLASS SIBIU – 0040 741 092 843

NEOGLASS SUCEAVA – 0040 758 255 899

Aflați și DESPRE PROCESUL DE REPARARE A PARBRIZELOR, DUPĂ STANDARDELE NEOGLASS

Nu credem că suntem singurii care spunem că în ultimii 3-4 ani producătorii de automobile duc o luptă acerbă între ei când vine vorba de designul automobilelor pe care le fabrică. Sunt atâtea modele frumoase, de la mașini mici (multe ”hot hatchuri” extrem de bine creionate) până la mașini sport și limuzine, încât e mai greu să alegi un model preferat. Mașini pe care le anticipăm pentru anul acesta, în topul nostru de mai jos:

1. Honda NSX

Honda NSX (sau Acura NSX pentru piața americană) a revenit și asta a adus multe zâmbete pe buzele pasionaților de mașini. Este o continuare a unui model de excepție, primul model fiind fabricat în 1990. Numele NSX vine de la nou (N), mașină sport (S) și necunoscut (X). Este un model atât de anticipat deoarece toate modelele anterioare au fost foarte bine realizate din toate punctele de vedere. Încă de la început inginerii Honda au vrut să creeze o balanță între o mașină super sport și o mașină care poate fi folosit zilnic pentru a merge de acasă la birou și înapoi.

Prototipul acestui model a fost testat încă în 2008 și un concept a fost prezentat în 2012. Am uitat să menționăm: este prietenos cu natura – este o mașină sport hibrid.

Honda NSX 2015

 

2. Mazda MX-5  Miata

A patra generație de MX–5 arată mai bine ca niciodată. Mic și agil, așa am caracteriza această mașinuță care prin designul său nou are ceva agresiv. Ceea ce este bine, deoarece modelele anterioare arâtau mai docile, mai puțin masculine. Cu siguranță o mașină cu care se poate distra: manevrabilitate excelentă, motor cu 2 litri și 155 de cai pentru o mașină ușoară, viteză manuală cu șase trepte. Promitem să facem poze cu primul model care va veni în atelierul nostru.

Mazda-MX-5-2015-a patra generatie

3. Tesla Model X

Tesla poate că nu este o companie atât de populară la noi, dar sperăm că va ajunge și la noi în curând. Pentru acest nou model trebuie așteptat, primele modele apărând pe la sfârșitul anului. Arată bine, este o mașină electrică (cum de altfel sunt toate mașinile Tesla) și pe deasupra este un SUV. Iar ușile acelea…foarte futuristic! Bravo!

Tesla Model X - 2015

4. Volvo XC90

Noul Volvo XC-90 arată bine, dar nu numai aspectul contează. Are motorizări bune, este disponibil și în variante cu motor electric și hibrid. & locuri, spațiu mare pentru încărcătură, cuite de viteze cu 8 trepte, o poziție de drum comfortabilă și o atenție sporită pentru siguranța pasagerilor– are tot ce îi trebuie unui SUV modern.

Volvo-XC90-2015-w1200

5. Jaguar XE

Micuțul Jaguar s-a întors, înlocuitorul modelului X-Type. Un rival puternic în segmentul berlinerol premium compact. Se va bate cu BMW seria 3, Mercedes C-Klasee sau Audi A4. De aspectul ei nu prea avem ce să scriem – imaginea vorbește de la sine. Este cel mai aerodinamic model Jaguar produs vreodată și este văzut ca unul dintre cele mai importante modele lansate vreodată de englezi.

Jaguar XE - 2015

6. Volkswagen Passat

Noul model Passat este o mașină pentru oameni de afaceri, comfortabilă, un pachet tehnologic greu de bătut și a primit 5 stele EuroNCAP, maximul la testele de siguranță. Istoria continuă…

Volkswagen Passat 2015

 

Voi ce modele ați adăugă în plus? Sau pe care le-ați elimina din topul nostru și de ce?

 Mașinile sunt o pasiune pentru noi deoarece ele reprezintă un design frumos, sunt capodopere tehnice și câteodată simboluri nemuritoare. Sunt multe mașini frumoase despre care am putea face un top, însă ne-am gândit că azi fiind a treia zi de luni a lunii Ianuarie (despre care se spune că ar fi cea mai deprimantă zi a anului) ne-am gândit să facem un top mai neobișnuit cu cele mai amuzante mașini fabricate vreodată.

Înainte să începem, să definim conceptul de ”mașini amuzante” după care am făcut această listă. Astfel, am selectat mașinile care arată ridiculos, nu sunt practice, nu au avut succes printre cumpărători sau pur și simplu te fac să râzi în hohote când le vezi și să te gândești ”Ce a fost în capul celui care a făcut designul acestei mașini?”.

P.S. Nu vrem să fim răutăcioși, dar se pare că la sfârșitul anilor 1950 respectiv începutul anilor 1960 unii designeri de automobile au avut probleme de creativitate. Interesant, deoarece tot în această perioadă s-au fabricat și unele dintre cele mai frumoase mașini, cum ar fi Aston Martin DB 6, celebrele Ford Mustang, Chevrolet Corvette C2, Ford GT40 și lista ar putea continua.  

1. Reliant Robin (1960)

O mașină familiară pentru cei care urmăresc emisiunea Top Gear. O mașină instabilă care se poate răsturna chiar și mergând cu 30 la oră.

b2ap3_thumbnail_1960---Reliant-Robin.JPG

2. Fiat Multipla (1998)

Nu putem spune că arată urât nici câ este superb. Putem spune că îți aduce un zâmbet pe buze.

1998---Fiat-Multipla.jpg

3. BMW Isetta (1955)

O ușă, un volan, doi pasageri. Atât de simplu.

1955---BMW-Isetta.jpg

4. Ssangyong Stavic (2012)

O combinație nereușită de SUV și microbuz.

b2ap3_thumbnail_2012---Ssangyong-Stavic.jpg

5. Weiner Peel (1964)

Cea mai mică mașină de producție din lume.. asta pentru că a intrat cumva în categoria de ”mașină”.

b2ap3_thumbnail_1964---Weiner-Peel.jpg

6. Toyota WiLL (2000)

Un proiect Toyota care se dorește a fi uitat cât mai repede.

b2ap3_thumbnail_2000---Toyota-WiLL.jpg

7. Pontiac Aztek (2001)

Breaking Bad vă sună cunoscut?

b2ap3_thumbnail_2001---Pontiac-Aztek.jpg

8. Zundapp Janus (1956)

Două uși, un volan, mai mulți pasageri …

b2ap3_thumbnail_1956-zundapp-janus.jpg

9. Messerschmitt KR175 (1953/56) sau Bubble car

Nu-i așa că arată ca un peștișor de pe fundul oceanului?

10. Amphicar (1961)

Apropo de apă, o mașină amfibie. Veneția, venim acum.