Am tot vorbit de importanța și multiplele avantaje respectiv despre funcționalitățile parbrizului: este parte importantă a structurii a oricărui tip de autovehicul, ne apără de praf, ploaie, ninsoare, diferite obiecte și este un element de siguranță la fiecare mașină. Parbrizul este câmpul vizual al șoferului care devine din ce în ce mai ”inteligent” și poate avea funcționalități extra, la alegere. Iată cele mai populare:

Parbriz încălzit

Similar cu geamul spate, există opțiunea de ani buni la producătorii de mașini ca parbrizul să aibe elemente de încălzire construite efectiv în parbriz, în zona în care se află ștergătoarele de parbriz. De obicei, încălzitoarele sunt controlate de un buton aflat în apropierea comutatoarelor pentru ștergerea parbrizului sau în zona butoanelor de încălzire/răcire. Cele mai mari avantaje: dezghețarea parbrizului într-un timp mai scurt și prevenirea înghețării a ștergătoarelor de parbriz.

Nu știi dacă ai sau nu această extraopțiune? Sau vrei să știi cum poți să știi care mașină are încălzire în parbriz? Este simplu, trebuie doar să ridici ștergătorul de parbriz pentru a vedea dacă există element de încălzire montat în parbriz. Iată o imagine exemplificatoare:

Stergator de parbriz incalzit

Pabriz cu sensor de ploaie

Parbrizele moderne sunt parbrizele care fac unele lucruri mai ușoare pentru șofer. Senzorii pentru ploaie devin din ce în ce mai populare și devin încet-încet opțiuni standard la mașinile de clasă mijlocie. Până nu demult, acesta a fost o opțiune doar la mașinile de lux.

Sunt mai multe tipuri de senzori de ploaie, unele seamănă cu o cameră de luat vederi, unele arată ca o bandă de gel dar toate folosesc aceeași tehnologie: tehnologia reflectivă. Este chiar destul de simplu funcționarea acestei tehnologii: dacă se detectează prezența apei pe suprafața senzorului acesta primește mai puțină lumină iar ștergătoarele pornesc automat. În funcţie de intensitatea ploii, senzorul acţionează în modul intermitent sau comută viteza ştergătoarelor de la mică la mare.

Senzorul de ploaie se află atașat aproape de oglinda retrovizoare sau în partea de jos a parbrizului.

Parbriz cu senzor de luminozitate

Senzorul de luminozitate este o altă funcționalitate inovatoare prin care se aprind sau se sting automat farurile cu ajutorul senzorilor care detectează lumina din exterior și luminozitatea din fața autovehiculului.

Senzor ploaie

Oglindă retrovizoare electrocrom

Se mai spune și oglindă retrovizoare heliomată care conține un lichid special care își schimbă culoarea în funcție de un senzor montat pe oglindă. Astfel, indiferent de reflexie sau timpul zilei, vizibilitatea rămâne bună indiferent de condiții.

Parasolar

Nimic nou sub soare, dar totuși folositor – parasolar verde, albastru sau maro (culoare închisă) care blochează lumina și strălucirea puternică, de multe ori supărătoare.

Heads up display (HUD)

Despre această tehnologie am vorbit în alte postări din blogul Neoglass. Pe scurt, șoferul se poate concentra pe drum și în același timp are toate informațiile necesare proiectate pe parbriz (viteză, temperatura motorului, navigație). Mai multe despre această tehnologie puteți citi sau reciti aici:

Realitate augmentată folosind tehnologia HUD 

Heads up Display, varianta celor de la Jaguar-Land Rover

 

Când vine vorba de schimbul parbrizului, nu uitați să menționați aceste funcționalități prezentate mai sus. Parbriz cu parasolar, parbriz cu senzor de ploaie sau luminozitate, parbriz încălzit – toate acestea se găsesc în stocul Neoglass și la orice service Neoglass. 

 MG 2333-w1200

Cu ocazia sărbătorilor de iarnă, vă mulțumim pentru colaborarea fructuoasă. Și unde n-a fost, să fie! Vă dorim sărbători fericite, prieteni de nădejde, multă sănătate și noroc, încedere și împliniri.

Să aveți un Crăciun fericit alături de cei dragi și un AN NOU mult mai reușit !

 

Pentru cei care sunteți din Brașov, este foarte probabil că ați văzut autobuzul Neoglass pe străzile și bulevardele orașului de coroană. Pentru cei care nu sunteți din Brașov, trebuie să știți că avem un autobuz branduit al regiei de transport în comun de mai mulți ani. Branduit, adică cu reclamă Neoglass, dar care trebuia schimbat. Am dorit ca noul afișaj să capteze și mai mult atenția celor din trafic și noi credem că am reușit să facem asta cu ajutorul unei echipe pe care îi apreciem. Ei ne-au ajutat (și) de această dată la partea grafică și logistică: I’mOK Advertising, care de altfel ne-au realizat și pagina web.

Vineri am adus autobuzul în garajul Neoglass pentru noul branding. A trebuit să dăm jos afișajul vechi, să curățăm suprafața și să punem noul autocolant. O muncă care ne-a luat mai mult de jumătate de zi, dar rezultatul este presus de așteptări. Nouă ne place foaaarte mult! Voi ce ziceți?

Dacă citiți blogul nostru, știți că ne place să vorbim despre inovațiile prezentului în domeniul automotiv, invenții care poate nu demult încă erau considerate futuristice. Se anunță vremuri noi în producția de automobile, dovadă fiind existența pe piață a tot mai multor mașinii cu propulsie hibridă-electrică.

Acum câteva săptămâni am avut și noi ocazia de a testa o mașină simpatică și prietenoasă…cu natura. Este vorba de BMW i3, frătiorul mai mic al i8, hibridul super sport al celor de la BMW. Trebuie să precizăm că am fost foarte nerăbdători și entuziasmați de această posibilitate și nu am fost dezamăgiți nicicum.

La exterior, mașina are un design simpatic, un design mai aparte pentru modelele i, cu accente de culoare bleu. Este o mașină de dimensiuni mici, dar în ea încap și cinci persoane (a fost testat!), deși este ideal pentru 4 pasageri.

BMW i3-w1600

Interiorul este minimalist, cu elemente și materiale de calitate. Spațiu este destul, iar la capitolul spațiu de depozitare, stă destul de bine pentru o mașină mică. Motivul este simplu, în față nu este motor, deci se dublează spațiul destinat bagajelor. Lipsa rezervorului și a tunelui central (schimbător de viteză, frână de mână) conferă mai mult spațiu și comfort pasagerilor. Bateriile sunt poziționate sub pasageri, baterii care îți oferă o autonomie de aproximativ 120 de kilometri. Este o mașină creată exclusiv pentru transportul în orașe, accentul fiind pus pe emisiile zero, sustenabilitate și un cost redus al mobilității. Apropo de cost – ni s-a spus că la 100 de kilometri mașina consumă energie de aproximativ 5 lei. Incredibil, dat fiind că prețul unui litru de combustibil fosil depășește suma de 6 lei. Bine bine, dar încărcarea bateriilor durează o veșnicie – ați zice. Ei bine, bateriile mașinii se încarcă în aproximativ 3 ore. Bateriile se încarcă și în mers: atunci când nu se accelerează, folosindu-se de energia cinetică.

BMW i3 interior

Mașina este foarte ușoară pentru că este construit din fibră de carbon (de aici și prețul un pic mai ridicat). S-a pus accent pe aerodinamică pentru o fricțiune cât mai redusă (de exemplu ușile ”suicide” care se deschid invers) și roțile mai mari.

Să stai într-o asemenea mașină este ca și cum ai fi într-un joc. Consolele electrice îți oferă informații diverse despre mașină, autonomie, iar în modelele viitoare conducătorul va putea accesa informații și despre baterie. Pornirea se face ca la mașinile cu viteză automată. Când stă, mașina este în ”Parking mode”, pentru a o pune în mișcare este necesară să o punem în ”Drive mode”. Zgomot zero, accelerație de la 0 la 100 în 6.5 secunde (după datele oficiale). Sună bine, nu? Dar atenție cu accelerația, cu cât acceleri mai mult, cu atât scade autnomia mașinii, vizibil pe consola din fața șoferului.

BMW i3 condus

Prețul este destul de ridicat (încă), între 25.000 și 35.000 de €, dar peste cinci ani prețul va fi mult mai mic. Materialele sunt din ce în ce mai accesibile, tehnologia este și ea accesibilă și produsă în masă. Avem nevoie doar de stații de alimentare J !

O mașină de oraș dezirabilă zicem noi. În plus, a câștigat acum două zile Mașina Verde a anului. Bravo! Viitorul arată bine!

Sunt lucruri pe care le poți repara sau schimba singur la mașină, dar de cele mai multe ori este recomandat să mergi la cineva care chiar se pricepe. Apelează la profesioniști nu este doar un motto al unui service de mașini. Dar pe de altă parte, nu am putea să ne amuzăm pe seama acestor proiecte DIY. DIY înseamnă Do It Yourself, adică repară-ți singur, din ce în ce mai popular în această era a informației, în care poți accesa orice doar cu câteva clickuri. Întrebarea este, de unde s-au inspirat cei care au făcut aceste reparații haioase.

1.     Vă prezentăm: bara față ”arici”

Nu este nevoie de nici un comentariu. Credem că ați înțeles metoda. Genial!

b2ap3_thumbnail_Mi-am-reparat-singur-fata-bara.jpg

2.     Merge și cu mătura

Rușii nu ne dezamăgesc niciodată când vine vorba de a ne face să râdem. Sunt comedieni, ce să mai! 😀

b2ap3_thumbnail_Merge-cu-matura.jpg

3.     Casa pe patru roți

Imaginea vorbește de la sine și i-am dat și un nume: casa mobilă. Se potrivește exact acestei lucrări de maestru.

b2ap3_thumbnail_Merge-si-asa.jpg

4.     Mașinuța din poveste

Și dacă tot a venit vorba de case mobile, de ce să schimbi geamul lateral când poți reda pasagerilor din spate atmosfera și impresia unei cabane la munte.

b2ap3_thumbnail_Masinuta-din-povesti.jpg

5.     CD-ul practic

O nouă folosință a CD-urilor care nu mai sunt folosite atât de des, fiind înlocuite de memorii USB. Dar cu un stick nu poți înlocui capacul de la rezervor, nu-i așa?

b2ap3_thumbnail_CD-ul-practic.jpg

6.     Always Coca Cola

Materiale necesare: o doză de Coca Cola (merge și cea de bere), sârmă, folie de aluminiu alimentar (opțional)

Instrucțiuni: Bea conținutul din doză. Apoi deschide ambele părți ale dozei, înfășură doza acolo unde țeava de eșapament este defectă. Folosește folie de aluminiu la nevoie. Folosește sârmă pentru a prinde doza de țeava de eșapament.

Timp de execuție: 15 minute.

Buget: 4 lei.

b2ap3_thumbnail_Coca-Cola-si-tubul-de-esapament.jpg

7.     Dacă nu ai faruri, fă-ți

Simplu… sau nu?

b2ap3_thumbnail_Daca-nu-ai-faruri-fa-ti.jpg

8.     Rugină? Care rugină?

Plăcuțele de înmatriculare se ruginesc mai greu…

b2ap3_thumbnail_Asta-nu-o-sa-rugineasca.jpg

9.     Oglinda soției?

Oglindă, oglinjoară, ce se află pe cealaltă bandă?

b2ap3_thumbnail_Oglinda-sotiei-mele.jpg

10.   Un alt geam lateral lipsă

Cinci cuvinte: Mai bine apelezi la Neoglass.

b2ap3_thumbnail_Nu-ar-fi-mai-bine-sa-mergi-la-Neoglass.jpg

Am mai menționat pe blogul Neoglass despre parbrizele cu afișare a realității augmentate. Cei de la Jaguar Land Rover ne dau din nou ocazia să vorbim despre acest concept care într-o zi va fi realitate și va aduce mai multă siguranță pe drumurile publice. Sunt tot mai multe proiecte de acest gen. Cei de la Mercedes Benz sau BMW folosesc de ani de zile pe unele modele sistemul HUD sau Heads Up Display prin care proiectează pe parbriz informații cum ar fi viteza mașinii sau chiar ajută conducătorul să observe unele obstacole apărute pe drum pe timp de noapte. 

Cei de la Jaguar Land Rover au realizat un parbriz virtual sau ”Virtual Windscreen” după cum au numit ei acest concept. Grupul dorește să ofere conducătorului o experiență unică prin sistemul HUD – Heads up display, proiectând pe parbriz diferite detalii și informații parcă scoase dintr-un joc cu mașini, gen Gran Turismo sau Need for Speed.

 

Jaguar - realitate augmentata parbriz 2

 

După cum veți vedea și în materialul video de mai jos, sistemul poate arăta linii virtuale ideale pentru o cursă de mașini, linii care își schimbă culoarea pentru a indica necesitatea frânării în curbe. De asemenea, sistemul include și un afișaj în timp real cu conuri virtuale care poate ajuta piloți de curse care sunt la început. Dar poate cea mai captivantă caracteristică este cea a proiectării unei mașini fantomă (ghost car) cu care poți să te întreci. Mașina fantomă este generată de rundele anterioare respectiv de timpii înregistrați de alți piloți. Cei de la Jaguar spun că proiectul este doar un concept pentru început, dar lucrează intens cu furnizorii săi pentru a transforma această tehnologie în realitate, estimând că în aproximativ 10 ani va fi integrat în producția mașinilor sale. 

 

 

Acesta nu este singurul proiect al celor de la Jaguar Land Rover. Grupul a realizat un alt concept HUD pentru mașinile Land Rover în care au folosit realitatea augmentată pentru a proiecta pe parbriz drumul care nu este vizibil din cauza capotei mașinii.  Sistemul ”Transparent Bonnet”, în română Capotă Transparentă, folosește camere plasate inteligent (în modelele SUV al celor de la Land Rover) și realitatea virtuală pentru a ajuta șoferul să vadă drumul chiar dacă câmpul de vizibilitate este limitat sau blocat de capota mașinii.   

 

Suntem întotdeauna curioși la noile tehnologii care au legătură cu lumea parbrizelor. Până acum, v-am prezentat pe blogul nostru parbrize cu heads up display, geamuri laterale cu touchscreen sau gadgeturi printre care autocolantul activat prin sunet care se lipește de geamul auto.

Iată un nou concept, dezvoltat de o echipă de studenți de la Universitatea din Porto: ecran LCD transparent, construit în parbriz. De ce un ecran LCD este prima întrebarea care probabil v-a venit în minte. Motivul: o mașină vrea să depășească un vehicul de dimensiuni mari, un autobuz de exemplu, cum veți vedea și în imaginea de mai jos. Depășirea unui astfel de vehicul poate fi riscant pe un drum cu două benzi de circulație din cauza vizibilității reduse. Tocmai de aceea, acest ecran ar transmite imagini de la camera montată pe parbrizul vehiculului din față, în acest caz al autocarului.

 

b2ap3_thumbnail_prin-autovehicul.gif

 

 

Să o luăm de la capăt. Ideea celor de la Universitatea din Porto este de a monta camere pe parbrizele vehiculelor mai mari. Astfel, aceste camere vor putea transmite prin semnal wireless imagini video direct pe LCD-ul construit în parbrizul autoturismului. Imaginile video se afișează în așa fel încât se aliniează pe spatele autovehiculului de dimensiuni mai mari (evident) neafectând vizibilitatea șoferului. Șoferul din spate poate vedea astfel dacă vine ceva din față și poate depăși în condiții de siguranță.

Dar! Sistemul nu este perfecționat încă, deoarece există o întărziere de 200 de milisecunde în transmisia video, care la un vehicul care vine din sensul opus și se deplasează cu 90 de kilometri pe oră, poate parcurge în acest timp 10 metri. Primul pas însă este făcut, un pas important zicem noi pentru îmbunătățirea siguranței pe drumuri.

Iată și materialul realizat de cei de la Universitatea din Porto cu conceptul lor:

 

Se întâmplă ca geamul auto să fie avariat sau să fie spart în cel mai rău caz. Conducerea unei mașini cu parbrizul avariat sau spart poate fi periculos. Chiar dacă aveți o crăpătură minoră, mică, acesta cu timpul poate fi mai mare, până când aceste avarii, nereparate în timp util, vor duce la compromiterea totală a parbrizului.

De multe ori, schimbul sau repararea parbrizului nu este luat în serios, deși ar trebui. Iar când geamul auto trebuie schimbat, mulți aleg varianta cea mai ieftină. GREȘIT! În general, nu numai la geamuri auto, ceea ce este ieftin este inferior din punct de vedere calitativ. Iar când vine vorba de parbrize, acest lucru contează, deoarece siguranța pasagerilor este vitală. 

 b2ap3_thumbnail_1495584820_6d6a5a4e48_o.jpg

 

 


 

 

Montarea parbrizelor ”sub standard” pot avea consecințe serioase în cazul unui accident

 

Fabricanții de parbrize trebuie să respecte câteva standarde de siguranță și standardele producătorilor auto. De asemenea, parbrizele sunt omologate și testate internațional conform unor regulamente. Iar acreditarea cu număr de origine industrială de către toți producătorii din industria automotivă este un alt lucru de luat în considerare la alegerea parbrizului. Dacă una dintre aceste cerințe lipsesc, parbrizul este ”sub standard”, mai ieftin dar din punctul de vedere al calității și siguranței inferior altor parbrize.

 

 

Montarea unui astfel de parbriz ”sub standard” este riscantă și poate costa viața dumneavoastră sau a pasagerilor în caz de accident. În cazul unui accident, parbrizul se poate desprinde pur și simplu. Dacă mașina are airbag, forța acestora când se deschid de asemenea pot împinge geamul în afară.

 

Din păcate, mulți conducători auto încă nu conștientizează asta, dar mentalitatea clienților noștri tinde să se schimbe cu privire la acest aspect.  Nu alegeți parbrize ”sub standard”, care sunt mai ieftine, dar sunt mai periculoase. Diferența de preț nu este atât de mare între acestea și un parbriz standard încât să merite acest risc. De asemenea, nu alegeți un service cu experiență zero în domeniu. Calitatea și tipul materialelor folosite la montarea geamului auto sunt le fel de importante și pot face diferența în caz de accident.

 b2ap3_thumbnail_Echipa-Neoglass.png

 


 

Alegeți un service de geamuri auto de încredere, licențiat și cu experiență în domeniu.

 

Acesta cu siguranță nu va fi cel mai ieftin. Dar experiența, materialele folosite, cunoașterea și priceperea angajaților care sunt profesioniști este motivul pentru care trebuie să alegeți asemenea servicii. Asta pe lângă faptul că parbrizele furnizate sunt de calitate și respectă toate standardele… Neoglass este pe piață de mai mult de zece ani, atât ca service de geamuri auto cât și importator și distribuitor. Mai multe despre noi puteți citi aici și aici.

 

Doar pentru a economisi bani (și nu e vorba de bani mulți!) nu mergeți la orice service. Un mecanic fără o experiență corespunzătoare va face o muncă ad-hoc și nu va pune accent pe respectarea procedurii unui schimb de parbriz. Unii dintre ei nici nu folosesc mănuși. Un lucur mărunt ați zice, dar important, deoarece orice urmă de grăsime sau transpirație influențează modul în care adezivul se lipește de geam. Iar pe lângă asta, dacă adezivele și materialele activatoare necesare la montare nu sunt cele potrivite, vehiculul este expus la rugină în zona geamurilor deoarece apa se poate infiltra ușor. 

 

Acesta este procedura standard care trebuie respectată la montarea unui parbriz, respectat la orice punct de lucru Neoglass. Dacă aveți orice fel de probleme cu privire la parbrizul sau geamul dumneavoastră auto, nu ezitați să apelați la noi. Noi chiar știm ce facem și punem preț pe siguranța dumneavoastră și a pasagerilor. 

b2ap3_thumbnail__BB_4016.JPGb2ap3_thumbnail__BB_4038.JPG  b2ap3_thumbnail__BB_4030.JPGb2ap3_thumbnail__BB_4035.JPG

Nu vrem să vă dăm idei (deși câteodată chiar ar prinde bine) doar să vă facem să zâmbiți un pic. Cu siguranță ați fost în situații în care cineva v-a încurcat sau ați văzut o parcare ieșită din comun, șinu în sensul bun al cuvântului. Dar ce să faci atunci când astfel de lucruri se întâmplă? Fie te enervezi sau nu, probabil cel mai bun lucru pe care o poți face este să scrii o notiță în care îți poți exprima furia, frustrarea, toate gândurile și cuvintele care îți vin pe loc în cap. Dacă este și amuzant pe deasupra atunci sigur vei atrage atenția asupra conducătorului auto care a parcat oribil.

V-am făcut o listă cu notițe lăsate pe parbriz sau geamurile mașinilor care sunt, după părerea noastră umilă, extrem de amuzante și/sau eficiente. Toate sunt în limba engleză, dar le-am tradus pe toate. Atenție, următoarele rânduri conțin cuvinte obscene.   

 

1. Instrucțiuni pentru o parcare corectă

 Notite amuzante

”Te rog, nu mai parca ca un tâmpit”. Și apoi, putem vedea o schiță care arată proprietarului cum se parchează corect versus incorect. Poate că dacă totul este vizual, va înțelege mai bine șoferul buclucaș :D.

 

2. O notiță creștinească

Notite amuzante 2

 

”Poate că Isus te iubește, dar cauciucurile tale sunt uzate. Este ilegal plus poate fi periculos pentru tine și toți ceilalți conducători din jurul tău. Rezolvă problema!”. Nici o problemă cu modul de parcare deci. Ce am învățat aici? Trebuie să avem grijă unii de alții.. și să lăsăm o notiță dacă trebuie!

3. Dacă ai parcat unde nu trebuie, măcar vino cu o scuză bună.

Notite amuzante 3

”Îmi pare rău. Vă rog, nu-mi dați amendă. Trebuia să merg la…toaletă” Oare a scăpat fără amendă?

4. Sunt unii care întotdeauna văd partea plină a paharului

Notite amuzante 4

”Îți mulțumesc pentru că parchezi întotdeauna pe trotuar. AStfel, am șansa să ma simt ca un actor de cinema și pot aluneca din când în când pe capota mașinii tale. Ar trebui să încerci, este nemaipomenit!” .

5. Ceva elegant, ceva fin…

Notite amuzante 5

”Dragă domnule/doamnă. Evident, habar nu aveți cum să manipulați un vehicul cu motor. Vă rog să încetați, până când primiți instrucțiuni de la un profesionist. O zi bună. AM ZIS O ZI BUNĂ” Oare de ce a zis de două ori o zi bună? Poate că vroia să se asigure că a fost diplomat. Nu de alta, dar karma asta chiar funcționează..

6. Simplu, dar eficient?

Notite amuzante 6

Prin traducere ”D c nu parchezi într-un loce special amenajat?” Chiar așa, de ce? O întrebaare la care de cele mai multe ori nu primim răspuns, iar noi rămânem cu dilema.

7. O idee de afacere

Notite amuzante 7

Se pare că omul nostru a fost pregătit pentru asemenea situații. Poate că a pățit-o de câteva ori, poate că deja este o afacere. Chiar așa, poate fi o idee de afacere: un fel de carte de identitate, doar cu textul următor: ”Hei, NU ȘTII SĂ PARCHEZI. Serios acum.” Apoi în loc de adresă și număr de telefon: ”Învață să parchezi.” Tâmpitule poate fi opțional :). ”Dacă te ma văd parcând așa, s-ar putea s-o pățești”..cu cheia.

8. O propoziție cât o mie de cuvinte

Notite amuzante 8

De ce să te mai chinui să scrii rânduri multe despre modul de parcare, când poți face asta. Pui o notiță prin care scrii la persoana întâi singular: ”Sunt un tâmpit!”.

9. Sincer, Societatea.

Notite amuzante 9

Și ultima notiță, la fel de simplă ca ultimele două. Cred că înțelege toată lumea, nu este nevoie de traducere.

 

Suntem profesioniști în chestiuni care țin de lumea parbrizului. Montăm, reparăm, cunoaștem modele și mărimi, însă ne-am gândit să vă arătăm câteva ”gadgeturi”, adică ceva dispozitive mai interesante. Unele poate că nu vă vor face viața cu mult mai ușoară, dar o vor face mai interesantă. Sunt însă și gadgeturi care proiectează viitorul industriei automotive și care ajută conducătorul în unele situații.

 

1. Pasionaților de muzică le va plăcea acest accesoriu. Se numește Sound Activated Car Sticker (în traducere Autocolant de mașină activat prin sunet) și este ceea ce vedeți și în poză: un egalizator cu leduri gigant, lipit de geamul spate al mașinii. Se activează după ritumul muzicii din mașină și permite ajustarea variațiilor de luminare. Rock on!   

2.  Ăsta-i un gadget mai serios. Este un heads-up display GPS, adică un GPS care proiectează traseul dorit direct pe suprafața parbrizului. Este un dispozitivi folositor, deoarece proiectează informațiile necesare direct în raza de vedere al șoferului, deci aduce un plus de siguranță. Acest HUD (heads up display) după cum l-au numit cei de la Garmin, se conectează prin Bluetooth la aplicațiile speciale de pe un smartphone și.. voila: ai informații precum viteza cu care circuli, viteza legală în zona respectivă sau informații de navigație, direct pe parbrizul mașinii tale.

3. Nu este atât gadget cât este mai degrabă un accesoriu, însă este cu siguranță amuzant. Faceți cunoștință cu pisica mofturoasă de pe geamul spate al mașinii tale. Dacă plouă, își mișcă coada. Mda, cum ziceam, pisică mofturoasă, poate că zâmbește când plouă….

4. Poate râdeți, dar dacă ne gândim un pic mai mult, acest dispozitiv chiar este practic. Geamul auto se murdărește și de dinăuntru, nu numai pe dinafară. Are un mâner lung deci poți ajunge cu ea și în locuri mai dificile și în plus, primești și o soluție de curățat. Asta da afacere !

5. Unii dintre voi poate aveți așa ceva. Filmează tot ce se petrece în trafic. Nu de alta, dar niciodată nu știi ce se poate întămpla pe drum. În plus, poate fi o probă destul de convingătoare pentru cei de la compania de asigurări în caz de accident.

6. O plapumă care ține de cald parbrizului…am putea spune și așa. Evită să cureți parbrizul de gheață în diminețile cu ger. Foarte practic!

7. Un gadget simplu, dar folositor- suport pentru dispozitive mobile: telefon, tabletă, GPS.  Cel mai bun lucru este că este universal și asta pentru că acele ventuze mici pot ține oricare dispozitiv mobil la locul lui.