Da, a venit vara! Acest anotimp poate fi o ocazie excelentă pentru o tură prin țară alături de familie sau prieteni. Este timpul unor mici escapade la munte sau la mare, poate în străinătate sau la festivaluri. Indiferent de destinație, vara și mai ales căldura poate fi periculoasă atunci când vrem să pornim la drum. Și tu te pregătești de vacanță?  Ia în considerare următoarele sfaturi înainte de a pleca la drum (cu privire la parbriz).

1.     Fii atent să ai întotdeauna lichid de parbriz în rezervor. Te ajută să ai parbrizul curat, deci o vizibilitate mare indiferent de cantitatea de praf care se poate depune pe geamul auto.  Și să nu uităm de gâze și insecte, de care v-am mai zis și într-o postare anterioară.

2.     Dacă ai parbrizul avariat, atunci trebuie să ai o atenție sporită la drum. Ai grijă mai ales la pietricele și la gropile de pe drum. Dacă intri din greșeală într-o groapă și ai parbrizul avariat, crăpătura sau ciobitura se poate extinde și parbrizul poate fi compromis de tot.

3.     Dacă ai parbrizul avariat du-te la un centru de parbrize înainte să pornești la drum. Ciobiturile sunt enervante, indiferent dacă este vară sau iarnă. Însă pentru o companie de parbrize respectabilă nu este același lucru. Anotimpul și condițiile meteo contează foarte mult la reparațiile de parbrize.

Căldura pe timp de vară joacă un rol major în abordarea unei avarii la parbriz.  De ce? Pentru că vremea caniculară și parbrizele nu se pupă. Mai ales dacă este o diferență de temperatură. Pe când afară pot fi și 35 de grade Celsius, în mașină este mai răcoare, mai ales dacă este pornit și aerul condiționat. O parte a geamului este bombardat de căldura soarelui iar cealaltă parte este suflat de aer rece. Asta este cel mai important lucru de luat în considerare de cei de la service.

Acest aspect pe timp de vară este foarte important, deoarece dacă nu este luat în considerare, poate avea efecte negative asupra integrității parbrizului (și atunci parbrizul trebuie schimbat eventual).

Iată ce trebuie să facă cei de la service atunci când repară o ciobitură sau crăpătură, pe timp de vară:

– să verifice cu mâna temperatura parbrizului – adică efectiv să pună mâna pe geam. Dacă parbrizul este prea fierbinte, nu se recomandă reparația parbrizului…încă!

– dacă parbrizul este prea fierbinte, trebuie să treacă un timp până când acesta va fi la o temperatură optimă. Nu este recomandat să se toarne apă rece. Fie se lasă un timp sau se dă drumul la ventilația de la picioare pentru a răcori gradual geamul auto. Asta trebuie să facă un expert în reparația parbrizelor! Dacă nu o face, nu îți repari parbrizul la locul potrivit.

– rășina care se folosește pentru redarea vizibilității și integrității parbrizului nu poate fi rece. Acesta trebuie încălzit pe timp de vară. În mod ideal, nu poate fi o diferență mai mare de 10° C între temperatura rășinii și cea a parbrizului.

Am spus-o și o mai spunem încă o dată: este foarte important unde vă schimbați sau reparați parbrizul. Prețul nu este singurul lucru hotărâtor și cu siguranță nu este primul lucru de luat în considerare. Este nevoie de profesionalism, cunoștințe și materiale de calitate. Alege servicii de calitate, chiar dacă te va costa puțin mai mult. Vara este anotimpul preferat de cei mai mulți. Aceste sfaturi pe care v-am dat sunt utile pentru siguranța ta și a celor din jur atunci când mergeți cu vacanța undeva, oriunde, cu mașina. Alege să fii în siguranță.

 

Salutare!

Ne-am gândit să facem un material grafic prin care să evidențăm unele inovații din industria automotivă și cea a parbrizelor. 50 de ani de inovație, mai mult de 20 de ani pe piața parbrizelor și geamurilor auto în România, Neoglass Automotive ! Sperăm că vă place!

 

 A venit primăvara și cu primăvara au apărut gâzele și insectele. Nu trebuie noi să vă povestim de urmele lăsate pe parbriz de insectele strivite și de murdărie. Asta înseamnă că aveți nevoie de un lichid de parbriz pentru a curăța murdăria provocată de gâze și nu numai: gaze de eșapament, praf etc. Muuuult lichid de parbriz. Mai ales dacă folosiți mașina zilnic sau dacă faceți drumuri lungi. Mulți kilometri înseamnă o cantitate enormă de lichid de parbriz folosit. Ceea ce poate fi un cost destul de însemnat. Dar pentru că la Neoglass avem mintea setată pe parbriz și cum să-i ajutăm cu sfaturi și idei utile pe clienții noștri, ne-am gândit să vă dăm o idee, o alternativă la lichidul de parbriz cumpărat: lichidul de parbriz pe care puteți să vi-l preparați singur. Nu v-am menționat că lichidul conține mai puține chimicale, deci este mai prietenos cu mediul.

            Un mod simplu de a prepara lichid de parbriz: amestecați detergentul de vase cu apă (o zecime detergent și restul apă). Pentru sezonul mai rece (nu este cazul acum) adăugați alcool medicinal pentru ca lichidul să nu înghețe. O treime la cantitatea de apă folosită este de obicei îndeajuns, însă dacă este foarte frig, proporția poate crește la jumătate, 50 la sută amestec și 50 la sută alcool.

            Oțetul în sine este un lichid de parbriz eficient. Curăță, îndepărtează grăsimea ba chiar protejează de petele de grăsime. Mixați oțet alb cu apă în proporții egale. Nimic mai simplu. Oțetul, precum lă,âia, sarea sau bicarbonatul de sodiu sunt ingrediente naturale folosite des la curățenie. Plus, oțetul face ca geamurile și oglinzile să strălucească. Da, dar cum rămâne cu mirosul veți spune. Ei bine, nu ar trebuie să vă îngrijorați de miros, deoarece acesta dispare pe măsura ce se usucă și nu rămâne în aer prea mult timp.   

            Amidonul de porumb amestecat cu oțet este un lichid de parbriz eficient. Amidonul este ușor abraziv care ajută la curățarea murdăriei mai ”încăpățânate”. Amestecați patru lingurițe de amidon de porumb cu un pahar (aproximativ 200 mililitri) de oțet alb. Apoi adăugați aproximativ 400 mililitri de apă caldă și voila, aveți o soluție de curățat parbrizul poate mai eficient decăt cele chimice. 

Încercă aceste metode! Este o alternativă benefică din toate punctele de vedere și în plus nu ai absolut nimic de pierdut. Dacă ai și tu o idee similară, imparte-i cu alții.

 

Deși conform calendarului este primăvară din plin, când te uiți afară pe geam ai zice că este toamnă. Vremea este capricioasă și este destul de frig. Iar neplăceri pot apărea atunci când parbrizul tău se aburește din cauza umidității. Parbriz aburit înseamnă vizibilitate redusă și automat un risc mai mare de accident.

În cazul în care nu ai un parbriz cu încălzire în geam, avem noi o soluție pentru tine. Foarte probabil trebuie să îți schimbi filtrul de habitaclu. Mai întăi verifică însă dacă pătrunde undeva umezeală în mașină. Verifică etanșeitatea interiorului, ușile, geamurile auto, luneta.  

Dacă ai verificat peste tot și nu ai găsit nici un loc pe unde ar putea pătrunde umezeala, atunci schimbă acest filtru de care vorbeam, filtrul de habitaclu sau filtrul de polen, cu unul nou. Acest filtru asigură un flux de aer suficient de puternic încăt îndepărtează umezeala din mașină. Alege un filtru cu carbon activ, acesta neutralizănd praful și poluanții din aer.

Desigur nu trebuie să vă spunem că există un buton magic pentru încălzire sau dezaburire. Dar poate că nu ați știut că dacă acesta este pus pe ”recirculare aer” atunci acesta nu va ajuta cu absolut nimic. Aerul trebuie să fie aer proaspăt, adică să vină de dinafară. De aceea filtrul este foarte important!

Dacă totuși persistă această umezeală, alege să mergi la un service de geamuri auto. Ei vor verifica dacă parbrizul este montat corect, dacă geamurile și luneta sunt fixate etanș de caroserie. Dacă se observă vreo problemă, parbrizul sau geamul auto este reparat. Nu necesită mult timp, doar o echipă profesionistă și materiale de calitate. Asta ca să nu o mai pățești din nou!

Dacă ai nevoie de ajutor în privința parbrizului tău, nu ezita să ne contactezi. Avem o experiență de peste 10 ani în importul, distribuția, montajul și reparația parbrizelor. Aici vei găsi datele de contact Neoglass.

 

Parbrizele sunt fabricate din geam laminat, care asigură o rezistență mărită la impactul cu un obiect străin. Geamul laminat este fabricat astfel încât acesta să nu se spargă în mii de bucăți, astfel având și un grad de securitate ridicat. În funcție de mărimea avariei, parbrizul poate fi reparat sau trebuie schimbat.

În cazul unei ciobituri sau crăpături de dimensiuni mici (de la 3-5 mm până la 25-30 mm) este suficient repararea parbrizului. Acesta este un proces rapid și se folosește o rășină specială, oprind definitiv extinderea avariei și compromiterea geamului auto. Parbrizul este ca și nou fiind, reparația îmbunătățind dramatic și aspectul optic al parbrizului.

În celelalte cazuri, parbrizul nu poate fi reparat și trebuie schimbat. Acest process durează aproximativ două ore. Parbrizele evident diferă în funcție de modelul și tipul autovehiculului. Toate trebuie să fie însă omologate și testate internațional după unele standarde și regulamente.

Parbrizele importate de Neoglass sunt omologate și testate internațional conform regulamentului EEC R 43, FMVSS – 205 USA (DOT 246). Partenerii noștrii externi, sunt acreditați cu număr de identificare de origine industrială, de către toți producătorii din industria constructoare de mașini din lume. Aceste informații care atestă proveniența și calitatea produselor sunt evidențiate și serigrafiate pe fiecare parbriz, sub denumirea și sigla originala a mărcii.

Dar să revenim la întrebarea de la care a pornit această postare. Ei bine, parbrizul te protejează de vânt, de insecte, de praf și de alte obiecte zubrătoare. Dar cel mai important, parbrizul este un element de siguranță, o piesă de bază care susține acoperișul mașinii și asigură integriatea structurală a vehiculului.

Optica este foarte importantă. Nu poți vedea clar printr-un parbriz avariat iar acest lucru poate fi o problemă pentru siguranța ta și a celor din trafic.

Un alt lucru important este faptul că la cele mai multe mașini, airbagul este conectat la parbriz. În cazul în care parbrizul trebuie schimbat apelați la profesioniști care se vor asigura că parbrizul este instalat corect și toate elementele de siguranță funcționează, printre care și airbagul.

Neoglass folosește materiale de calitate în schimbarea sau reparearea parbrizului, cu o echipă calificată și cu experiență de peste 10 ani. Apelați la noi pentru un serviciu complet. Avem un stoc permanent de aproximativ 15.000 de parbrize și service geamuri auto în patru orașe, dar și echipe mobile. Acesta este lumea parbrizelor. Acesta este Neoglass.    

Bucurie mare, a venit zăpada! Este iarnă, chiar era aiurea să treacă anotimpul fără ca totul să fie îmbrăcat în alb. A venit și frigul împreună cu zăpada. Foarte probabil că trebuie să vă treziți  mai devreme ca să curățați parbrizul. Avem câteva sfaturi pentru voi pe tema asta. Pe unele probabil nici voi nu le știați.

1.     În primul rând porniți motorul. Cu asta nu v-am zis nimic nou. Porniți apoi sistemul de încălzire. Nici cu asta nu v-am zis nimic nou. Însă ceea ce poate nu știați este că nu este recomandat să fie setat la limita maximă, deoarece dacă parbrizul, acoperit cu gheață, se încălzește prea repede, poate crăpa.

2.     Folosiți o racletă pentru a îndepărta parbrizul. Dacă nu ai la îndemănă o racletă, citește mai departe. Ustensilele din bucătărie nu sunt bune doar pentru gătit. De exemplu, șpatula de plastic, folosit de obicei la prepararea prăjiturilor, își face treaba exact ca racleta.

3.     Sare. Sare granulată, nu fină ca cea de masă! Luați sarea și cu ajutorul unei mănuși aplicați pe toată suprafața parbrizului. Peste câteva minute, gheața o puteți curăța ușor, fără mare efort.

4.     Preparați o soluție folosind apă, alcool sanitar și oțet. Folosiți un pulverizator pentru a aplica soluția. Cinci minute și gheața se topește, văzând cu ochii. Chiar nu trebuie să faci nimic decât să îți bei cafeaua între timp.

5.     Puteți tăia o bucată de carton, pe forma parbrizului. Există și niște materiale textile și învelitoare special create pentru a opri înghețata parbrizului.

Anii 60 au adus o nouă abordare în fabricarea de parbrize. Siguranța a fost următorul pas în industria automotivă iar parbrizele trebuie să se conforme acestui lucru. Desigur, comfortul și designul nu au fost neglijate. În această perioadă de exemplu, s-au implementat unele reglementări și standarde care trebuiau respectate de producătorii  de automobile, inclusiv la montarea parbrizului și la materialele (sticla) folosită.

Un alt fel de sticlă folosit pentru siguranța pasagerilor este „sticla temperată, folosit mai ales în geamurile laterale. În caz de accident, acesta se sparge în bucățele rotunjite, astfel șansele ca pasagerii să fie răniți sunt foarte mici. În prezent, se folosește doar sticla laminată, cu un strat între sticlă care nu lasă ca parbrizul să se spargă în mii de bucăți; ține parbrizul într-o bucată, în caz de accident.

Parbrizele moderne sunt montate și lipite cu ajutorul uni adeziv puternic pe bază de poliuretan. În zilele noastre, parbrizele sunt un dispozitiv esențial de siguranță. Parbrizele și geamurile auto protejează și împotriva razelor soarelui. Diferiți senzori (de ploaie spre exemplu) pot fi folosite zilele noastre, opțional, la alegere.

Parbrizul este de fapt și un câmp vizual, de aceea rolul „geamului frontal” poate fi mai mare: pe acesta se pot afișa informații generale (kilometraj, motor) și suplimentare, dar esențiale pentru șofer (modul GPS). Astfel toată atenția se concentrează pe poziția de drum, orice vrei să afli se afișează în fața ochilor conducătorului auto. Acest trend deja se poate observa pe unele mărci, iar tendiința se dezvoltă cât mai mult. În viitorul apropiat, multe mașini vor avea parbrize mai „inteligente” .

Last modified on

 

Am vorbit data trecută despre primele inovații ale parbrizului. Mașina a devenit și ea parte a statutului social. În perioada următoare, mașinile au devenit din ce în ce mai accesibile, dar și mai avansate din punct de vedere tehnologic

Am ajuns în anul 1927, un alt punct de reper în inovația fabricării parbrizului. Materialul folosit, adică geamul simplu, din sticlă a fost substituit cu un geam laminat. Geamul din sticlă se putea sparge în multe bucăți ascuțite, perciuloase și uneori letale. Așa că s-a aplicat un material, un film între două geamuri subțiri, astfel fiind creat un nou tip de parbriz, cu geam securizat. Rolul bandei a fost să țină geamul în loc în caz de accident, astfel s-au evitat rănile de la geamul spart. Din acest moment, călătorii se putea simți în siguranță. Stratul dintre geamuri s-a îmbunătățit și s-a perfecționat în continuare, la fel și calitatea geamului. Din 1966, toate mașinile fabricate în S.U.A. aveau parbriz securizat.

Parbrizul curbat a apărut în 1934. Nu a fost decât după al Doilea Război Mondial când aproapre toate mașinile aveau acest tip de parbriz, securizate desigur.  La începutul anilor 1960 au fost introduse și geamurile laterale curbate.

De ce este atât de important de menționat acest proces de fabricare curbat? Pentru că a avut un impact în designul interior, dar și exterior al mașinilor. La interior a fost posibilă un spațiu interior mai mare, la exterior stiliștii au putut experimenta cu linii noi, cu un design nou, modern. O flexibilitate mai mare pentru design și oportunitate de implementa noi funcții de siguranță, un alt punct culminant al parbrizului. 

Toate aceste schimbări și inovații pot părea banale acum dar, au avut o influență în industria automobilă. 

Continuăm săptămâna viitoare. Salutare!

 

Ieri a fost ultima zi când ați putut participa la concursul nostru Facebook. În faza finală au intrat 59 de participanți care au îndeplinit toate cerințele participării și condițiile concursului. Am tras la sorți câte un câștigător pentru fiecare punct de lucru. Am grupat participanții în funcție de localitatea de reședință. Tragerea la sorți s-a efectuat cu ajutorul serviciului de randomizare de la random.org.

Câștigătorii concursului de pe pagina noastră facebook.com/neoglass.automotive sunt:

Alexandru Adrian – București
Saveta Cirlan – Brașov
Sergiu Mihai – Suceava
Gaby Florea – Târnăveni, Sibiu

Felicitări câștigătorilor. Mulțumim tuturor participanților. Ne bucurăm că am reușit să legăm prietenii noi. 

Țineți aproape pentru alte promoții, știri, noutăți.

Welcome to the world of glass.